• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

اظهارات عجیب یک نماینده مجلس درباره رابطه با عربستان

  • کد خبر : 37917
  • 04 سپتامبر 2021 - 12:05
اظهارات عجیب یک نماینده مجلس درباره رابطه با عربستان

اضهارات وحید جلال زاده در رابطه با عربستان

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد آینده رابطه با عربستان گفت: ما همواره سعی کرده ایم با کشورهای همسایه روابط حسنه داشته باشیم ،هیچوقت از طرف جمهوری اسلامی ایران ضرر و زیانی به کشورهای همسایه نرسیده است در واقع ما شروع کننده آسیب و خسارت علیه کسی نبودیم.

 

عربستان خودش را نماینده آمریکا می داند

او اضهار کرد: از همسایگان مان انتظار داریم نیابت قدرت های فرامنطقه ای را نپذیرند برای اینکه منافع جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازند یا تعدیل کنند، عربستان هم از این قاعده مستثنی نیست.

ما در دولت های نهم و دهم روابط خوبی با عربستان برقرار کردیم و رئیس جمهور وقت چندین بار به عربستان سفر کرد. ولیعهد عربستان نیز به ایران سفر کرد اما بالاخره عربستان الان خودش را نماینده آمریکا می داند و سعی می کند که سیاست های آمریکا را در منطقه اجرایی کند که قطعا این سیاست ها با سیاست های جمهوری اسلامی ایران در تناقض است.

این مطلب را از دست ندهید.احتمال صلح ایران و عربستان

مذاکراتی برای رابطه با عربستان در جریان است

او در مورد رابطه با عربستان گفت: مذاکراتی در سطح پایین بین  ایران و عربستان  در جریان است و اتفاقا مخفی هم نیست و رسانه ای هم شده است؛ امیدواریم عربستان سرعقل بیاید و نیابت آمریکا در منطقه را تحویل دهد و به عنوان کشور مستقل سیاست های مستقلی برای بهبود و ارتقا روابط با کشورهای همسایه در پیش بگیرد.

امام فرمودند ما از آمریکا بگذریم از عربستان نمی گذریم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مورد  حمله به سفارت عربستان  و تاثیر آن در تیرگی روابط دو کشور بیان کرد: ما الان نمی خواهیم در مورد آن اتفاق حرف بزنیم چراکه نگاهمان به آینده است با عراق هشت سال جنگیدیم اما الان بهترین روابط را با این کشور داریم، با کشورهای زیادی روابط پایین داشتیم ولی الان روابط خوبی داریم و این نمی تواند ملاک قرار گیرد اگر اینگونه باشد باید کشتار حجاج ایرانی در سال ۶۶ را ملاک قرار دهیم تا جایی که امام فرمودند ما از آمریکا بگذریم از عربستان نمی گذریم بالاخره روابط خارجی مسیر خودش را طی می کند و عربستانی ها باید اینقدر شعور سیاسی داشته باشند که به آینده نگاه کنند.

منافع هر دو کشور لحاظ شود

جلال زاده افزود: ما معتقدیم اگر منافع هر دو کشور لحاظ شود عربستان از پیگیری سیاست های آمریکا در منطقه خودداری کند و علیه ملت های منطقه شمشیر نکشد؛ جمهوری اسلامی ایران هم همانند سایر کشورها می تواند با عربستان روابط خوبی داشته باشد که منافع هر دو کشور و مردم منطقه نیز لحاظ شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.