• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
11

پشت پرده آزادی بابک زنجانی و زندگی در ویلای لاکچری لواسان + جزئیات

  • کد خبر : 38032
  • 10 سپتامبر 2021 - 12:38
آزادی بابک زنجانی و زندگی در ویلای لاکچری لواسان + جزئیات

رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی در مورد شایعه آزادی بابک زنجانی که در فضای مجازی مبنی بر زندگی بابک زنجانی در ویلای شخصی در لواسان، منتشر شده اظهار کرد: اولاً آقای بابک زنجانی در طول هشت سال گذشته و از ابتدا تاکنون به صورت انفرادی در بازداشت به سر می‌برد. ثانیاً در طول هشت سال گذشته بر خلاف برخی از آقازاده‌ها و زندانیان، موکل حتی یک روز هم به مرخصی نیامده و با درخواست اعطای مرخصی هم موافقت نشده است.

ماجرای آزادی بابک زنجانی و زندگی در ویلای لواسان

کوهپایه‌زاده در مورد آزادی بابک زنجانی افزود: متاسفانه از بدو تشکیل پرونده در طول هشت سال گذشته تا امروز برخی از اشخاص برخلاف ظاهر ادعاهایی که مطرح می‌کنند، نه به دنبال کشف حقیقت هستند و نه در پی اجرای عدالت و صیانت از بیت المال؛ بلکه درصدد بهره مندی سیاسی و جناحی از این پرونده بودند. انتشار این مطالب کذب که موجب تشویش اذهان عمومی هم می‌شود صرفاً در این راستا قابل ارزیابی است. نتیجه اینکه این موضوع کذب محض است و هیچ بهره‌ای از حقیقت و واقعیت ندارد.

بابک زنجانی کیست؟

بابک زنجانی با نام کامل بابک مرتضی زنجانی در ۲۱ اسفند ۱۳۵۲ در راه آهن تهران بدنیا آمد. پدرش راه آهنی بود و بنیانگذار شرکت تی.بی.تی هم بود.

بابک زنجانی زمان سربازی به سپاه اردکان اعزام شد. او به قرارگاه فرماندهی سپاه منتقل شد.وبا دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور سابق ایران او را بعنوان سرباز به بانک مرکزی تهران می فرستند.

بابک زنجانی پس از پایان دوره سربازی به علت تخصص ارزی برای فروش و انتقال ارز توافقاتی با بانک مرکزی می کند و تصمیم می گیرد در تزریق دلارهای بانک مرکزی برای کنترل بازار فعالیت کند.

نخستین ارزی که بابک زنجانی از بانک مرکزی برای توزیع گرفته ۱۷ میلیون دلار بوده؛ کارمزدی که بابت توزیع آن دریافت نموده هم ۱۷ میلیون تومان بوده است. او هر روز ۱۷ میلیون دلار از بانک می گرفت و پخش میکرد و ۱۷ میلیون تومان هم سود دریافت می کرده است.

بابک زنجانی بعد از فوت نوربخش تصمیم می گیرد به تجارت دیگر برود و به صادرات «سالامبور» پوست دباغی شده گوسفند و صادرات به ترکیه و ایتالیا مشغول میشود.

او به علت اتفاقات مالی روسیه در سال ۱۹۹۶ میلادی موفق به فروش کالا نشد و عاقبت بدهکار شد و به زندان افتاد.

دارایی ها و مشاغل بابک زنجانی

بابک زنجانی دارای بیش از ۷۰ شرکت با ۲۲ میلیارد یورو سرمایه است. بابک زنجانی در مصاحبه ای گفته است که او ۶۴ شرکت داخلی و خارجی دارد و «هم اینک در ایران و دیگر کشورهای دنیا با ۱۷ هزار نفر پرسنل سرگرم ارائه تجارت و خدمات هستیم. بابک زنجانی همینطور مالک و رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال راه آهن است.

بابک زنجانی توسط دادستانی کل کشور در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ به اتهام بدهی بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی و همچنین جعل اسناد بانکی با پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان بازداشت شد. نام وی همچنین در پرونده رضا ضراب، ایرانی دستگیر شده در ترکیه به اتهام قاچاق طلا مطرح شده است.

در پرونده نفتی معلوم شد این متهم در مقاطعی از سه شناسنامه استفاده می کرده است که این امر جرم و تخلف است. زمانی که یک نفر همزمان چند شناسنامه با هویت مجعول داشته باشد و از آن بهره بگیرد، خود یک جرم و تخلف است و به آن رسیدگی خواهد شد.

اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۱۲ نام بابک زنجانی را در فهرست تحریم ها قرار داد و دلیل تحریم شدن کمک به تسهیل و جابجایی وجوه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

بابک زنجانی توسط اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۱۲ به دلیل آنچه “کمک به دور زدن تحریمها از طریق داشتن نقش کلیدی در تجارت نفت ایران و انتقال پول مربوط به فروش آن به دولت ایران” خوانده شد، در لیست تحریم قرار گرفت.

بابک زنجانی و مؤسسه های مرتبط با او در آوریل ۲۰۱۳ توسط آمریکا به پول شویی برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه ایران متهم شده اند

حکم اعدام

محسنی اژه ای (سخنگوی وقت قوه قضائیه) روز یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ شمسی بیان کرد که دادگاه بدوی بابک زنجانی به همراه دو متهم دیگر این پرونده را به اعدام محکوم نموده است.

همچنین این سه متهم به رد مال مربوط به شاکی (که همان شرکت ملی نفت ایران است) و جزای نقدی معادل یک چهارم پول شویی نیز محکوم شده است. روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، حکم اعدام بابک زنجانی ابلاغ شد.

برخی از مقامات دولت و نمایندگان مجلس مانند حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران؛ مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری؛ بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و شاکی اصلی؛ حسین دهدشتی و امیرعباس سلطانی با اعدام بابک زنجانی مخالفت کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.