• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

داستان جالب اختراع ماشین ظرفشویی توسط خانم کوکرین

  • کد خبر : 38073
  • 12 سپتامبر 2021 - 12:10
داستان جالب اختراع ماشین ظرفشویی توسط خانم کوکرین

جوزفین کوکرین که از صرف ساعت هایی که برای شستن ظروف چینی خانواده خود بعد از مهمانی های شام خسته شده بود به فکر اختراع ماشین ظرفشویی افتاد ، و اولین ماشین ظرفشویی موفق را اختراع کرد.

جوزفین با خودش گفت : “اگر شخص دیگری قصد اختراع ماشینی برای ضرف شستن را ندارد ، من خودم این کار را می کنم.”

اختراع ماشین ظرفشویی توسط خانم کوکرین

او اختراع ماشین ظرفشویی برای خودش را که بیشتر بر فشار آب متکی بود در سال ۱۸۸۶ اختراع کرد ، و نام آن را Garis-Cochran گذاشت و فقط از اول حروف نام خود در اسم اختراعش استفاده کرد تا جنسیت مخترع مخفی بماند .

کوکرین برای ساخت نمونه اولیه ماشین ظرفشویی اش به یک مکانیکی نزدیک خانه اش مراجعه کرد و از مکانیک که نامش جورج باترز بود خواست آنرا برایش بسازد.

نحوه کار ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی خانم کوکرین، دیگ مسی مخصوص به خود را داشت که داخل آن یک چرخ چوبی بود و سیستم آن توسط یک قرقره دستی هدایت می شد. ظروف در درون قفسه های سیمی، داخل یک جعبه فلزی قرار داده می شدند و سپس با استفاده از یک موتور دستی در حال چرخش، با فشار آب گرم و صابون شسته می شدند.

در سال ۱۸۹۳ ، ماشین ظرفشویی Garis-Cochran در نمایشگاه جهانی در شیکاگو جایزه گرفت و داوران آن را به خاطر “بهترین ساختار مکانیکی ، دوام و سازگاری خودکار” تحسین کردند.
در سال ۱۸۹۸ ، کوکران کارخانه خود را افتتاح کرد. با مدلهایی با قیمت بالای ۳۰۰ دلار ، و اکثر مشتریانش هتلها و رستورانها بودند.
در دهه ۱۹۲۰ ، تبلیغات این دستگاه ها را به عنوان “ماشین ظرفشویی برقی برای خانه های خوب” توصیف می کرد که به خانواده های مرفه اجازه می داد “بهترین طبقه خدمتکاران را داشته باشند”. اما قیمت آنها تا بعد از از جنگ جهانی دوم همچنان برای بیشتر خانواده های آمریکایی گران بود.

معصومه لطفی پایگاه خبری دخالت

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.