• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
19

صورتی بدون چین و چروک با خوردن این خوراکی ها

  • کد خبر : 38110
  • 14 سپتامبر 2021 - 12:31
صورتی بدون چین و چروک با خوردن این خوراکی ها

جوانی پوست ومبارزه با پیری پوست ارتباط مستقیمی با یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر (میوه، سبزی و غلات کامل) دارد.استفاده ازبعضی خوراکی ها صورتی بدون چین و چروک را رایتان به ارمغان می آورند.

خوراکی هایی که روند گوارش غذا را آسان می‌کند و نیز با غذا‌های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان که به بدن اجازه می‌دهد تا با علائم پیری مقابله کنند.

آنتی اکسیدان‌ها با تأثیر رادیکال‌های آزادی که بدن تولید می‌کند و مسبب اصلی بروز چین و چروک و نیز از دست رفتن حالت ارتجاعی و نرم پوست شناخته می‌شوند، مقابله می‌کند.

 این موارد زمانی که پوست در معرض خشکی قرار می‌گیرد، بیشتر هم می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود از غذا‌های سرشار از آب استفاده کرده و روزانه حداقل یک و نیم لیتر مایعات بنوشید.

چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.

با مصرف چای سبز صورتی بدون چین و چروک برای خود به ارمغان بیاورید و همچنین با خوردن چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید در حالی که از کافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می کنید.

ماهی

ماهی‌ها و به ویژه آن‌هایی که سرشار از امگا ۳ هستند (امگا ۳ یکی از اسید‌های چرب ضروری برای عملکرد مناسب بدن محسوب می‌شود) از دیگر مواد غذایی است که در این باره توصیه می‌شود و برایتان صورتی بدون چین و چروک به ارمغان می آورند. ماهی‌هایی که حاوی مقادیر بالایی از این اسید‌های چرب ضروری هستند، عبارتند از ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ساردین، ماهی قزل آلا و ماهی سالمون و نیز غذا‌های دریایی است.

ماهی سالمون خیلی بی درد سر شما را به زیبایی می رساند. این ماهی که سرشار از امگا ۳ و اسید های چرب است، و می تواند بهترین منبع غذایی در یک رژیم سالم باشد. این مواد می تواند به پوست شما جانی تازه بدهید و رطوبت خاصی به آن اضافه کند.

این مطلب هم برایتان مفید است. خواص تخم کتان برای بدن ،لاغری، پوست ومو

خوردن شیر و صورتی بدون چین و چروک

شیر غنی از کلسیم ویتامین هایB12  B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که افزایش دهنده جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند.

ویتامین هایB12  B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.

زردچوبه

زردچوبه این ادویه خوشمزه را به جرات می توان ادویه زیبایی نامید . حتی می توانید کمی زردچوبه را به چای خود اضافه کنید و از خواص بی نظیر آن برای زیبایی بهره مند شوید.

این ادویه برای تسریع روند بهبود آسیب های پوستی و زخم ها نیز کارگشا است.

زردچوبه می تواند رنگ رخساره شما را باز تر و شفاف تر کند و حتی کبودی های زیر چشم و سیاهی اطراف آرنج و زانو را هم از بین ببرد.

اگر زردچوبه را با فلفل سیاه مصرف کنید، جذب آنتی اکسیدان نیز در بدن شما بیشتر می شود.

صورتی بدون چین و چروک با گردو

گردو هم سرشار از آنتی اکسیدان، امگا ۳، ویتامین B و E و همچنین روی و سلنیوم است. این مواد مخلوطی ایده آل برای مبارزه با علائم پیری محسوب می‌شوند.

 

کاکائو

 دانه های کاکائو منابعی غنی از پلیفنول ها هستند که همانند آنتی اکسیدان ها، سلول های بدن را از آسیب ها محافظت می کنند. تحقیقات نشان داده است که پلیفنول های موجود در کاکائو مزایایی فراوانی برای سلامت قلب دارند و پوست را در برابر اشعه های UV محافظت می کنند.

تخم مرغ برای داشتن صورتی بدون چین و چروک

تخم مرغ دارای گوگرد است و در تولید کلاژن، مؤثر است. همچنین به دلیل دارا بودن بسیاری از ویتامین ها، از مواد مفید برای پوست محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.