• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

خواص تخم کتان برای بدن ،لاغری، پوست ومو

  • کد خبر : 38008
  • 09 سپتامبر 2021 - 13:04
خواص تخم کتان برای بدن ،لاغری، پوست ومو

خواص تخم کتان بسیار زیاد است . بهبود سلامت مو و پوست، کاهش وزن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان از خواص بی نظیر تخم کتان است.

بذر کتان که به آن تخم بزرک نیز می‌گویند، منبعی سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منگنز، اسید چرب آلفا لینولنیک، امگا ۳، ویتامین B1،  لیگنان و کلسیم است.

لاغری و کاهش چربی های دور شکم با تخم کتان

مصرف تخم کتان باعث می شود تا چربی های مقاوم دور شکم آب شوند. تخم کتان به دلیل فیبر محلول است که باعث پاک سازی و تنظیم دستگاه گوارش می شود. این کار باعث می شود تا چربی مقاوم دور شکم نیز از بین برود. تخم کتان در روده به مولکول های شکر و کربوهیدرات چسبیده و با بالا بردن انرژی، روند حل شدن آن ها را در رگ ها کند می کند، و احساس سیری به وجود می آورد. برای لاغر شدن باید از میزان کالری مصرفی روزانه بکاهید.

بهبود سلامت مو و پوست از خواص تخم کتان

آلفا لینولنیک اسید (ALA) موجود در بذر کتان، با فراهم کردن چربی‌های ضروری در کنار ویتامین‌های گروه B، خشکی پوست و مو و پوسته پوسته شدن آن‌ها را کم می کند. علاوه بر این مصرف تخم کتان علائم آکنه و اگزما را کاهش می‌دهد. توصیه میشود که به برای داشتن ناخن، مو و پوست سالم، روزانه دو قاشق غذاخوری تخم کتان یا یک قاشق غذاخوری روغن کتان مصرف کنید. همچنین بهبود سلامت، مراقبت از چشم و جلوگیری از خشکی چشم، از دیگر خواص تخم کتان است.

کاهش مشکلات یائسگی

با توجه به خواص استروژنی لیگنان موجود در تخم کتان می‌توان از آن به‌عنوان درمان هورمونی استفاده کرد.لیگنان می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان مؤثر باشد و همچنین به منظم شدن چرخه‌‌ عادت ماهانه زنان کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

مصرف تخم کتان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. و لینگان‌های موجود در بذر کتان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم و سرطان تخمدان را کاهش دهد.

روش های استفاده از تخم کتان

می توانید آن را بصورت آجیل، ریختن دانه های تخم کتان بر روی فرنی جو دوسر صبحانه، مخلوط کردن آن در سوپ یا غذاهای آبکی و خورش ها، اضافه کردن تخم کتان به ماست، پاشیدن دانه های آن بر روی پاستا یا سالاد، و یا در پخت نان و شیرینی از آن استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38008

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.