• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

از خواص میخک و فواید درمانی باور نکردنی آن چیزی میدانید؟

  • کد خبر : 37993
  • 08 سپتامبر 2021 - 12:50
از خواص میخک و فواید درمانی باور نکردنی آن چیزی میدانید؟

میخک گیاهیست که خواص بیشماری دارد . سالیان سال است که از خواص میخک در درمان استفاده می شود.این گیاه، میوه ی درختی است مخروطی شکل که برگهای آن در تمام طول سال سبز هستند. جوانه های گل میخک در ابتدا کم رنگ هستند که به تدریج تبدیل به سبز و پس از آن قرمز می شوند که در این زمان میوه های درخت قابل برداشت است.

مطالعات روی حیوانات نشان می‌دهد ترکیبات موجود در میخک فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ از جمله حفظ سلامت کبد و کمک به تثبیت سطح قند خون.

تقویت سیستم ایمنی بدن با میخک

ویتامین C موجود در میخک منجر به افزایش گلبول های سفید خون در بدن و عفونت ها را از بین می برد و میخک بهترین گزینه برای حمایت سیستم ایمنی بدن است .

این مطلب را از دست ندهید. خواص بی نظیر کندر برای کرونا

تسکین دندان درد از خواص میخک

یکی از فواید بارز میخک رفع دندان درد است. خاصیت بی حس کنندگی موضعی که در داخل این گیاه موجود است درد دندان را از بین میبرد بنابراین تنها با قرار دادن یک عدد میخک روی دندانی که درد دارد از شدت درد آن بکاهید.

کاهش وزن و لاغری با میخک

برای کاهش وزن و لاغری، مصرف چوب میخک بسیار موثر است. یک عدد چوب میخک را بجوید یا مقداری از آن را به همراه هل و دارچین داخل چای سبز اضافه کرده و بعد از غذا میل کنید.

تنظیم قند خون از خواص میخک

انسولین  برای کنترل سطح قند خون حیاتی می باشد اما گاهی در بیماران دیابتی انسولین به مقدار کافی ترشح نمی شود. در بعضی موارد هم حتی انسولینی در بدن این افراد وجود ندارد. عصاره میخک می تواند به ترشح انسولین و تنظیم سطح قند خون کمک کند.

کاهش التهاب و درد بدن

این ماده خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد. به خاطر همین در درمان سردرد بسیار موثر است. میتوانید برای کاهش درد آن را بخورید و یا روغن میخک را بر موضع مورد نظر بمالید.

جلوگیری از سرطان

میخک می تواند نقش خوبی در درمان سرطان داشته باشد چون میخک دارای از آنتی‌اکسیدان‌ است، موادی شیمیایی که نقش اساسی در کاهش آسیب سلول‌هایی که می‌توانند منجر به سرطان شوند، دارند.

این مطلب هم برایتان مفید است. خواص عناب برای مقابله با کرونا

خواص باکتری‌زدایی میخک

میخک دارای خواص ضد میکروبی است، و می‌تواند در جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها مانند باکتری‌ها مؤثر باشد. خواص ضد باکتریایی میخک منجر به از بین رفتن باکتری‌های مضر می‌شود و به ارتقاء سلامت دهان و دندان نیز کمک می‌کند.

عوارض میخک

افرادی که مشکلات کلیوی و سنگ کلیه دارند بهتر است از میخک استفاده نکنند. و خانم‌های باردار نباید خواص ادویه میخک را در رژیم غذایی خود قرار دهند. افراد گرم مزاج در مصرف میخک احتیاط کنند. این ادویه طبعی گرم و خشک دارد و مصرف بیش از حد آن ناراحتی روده و معده ایجاد می‌کند. افرادی که قند خون آن‌ها پایین است به مقدار خیلی کمی مجاز به مصرف میخک هستند. میخک را همزمان با داروهای رقیق کننده خون مجاز استفاده نکنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37993

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.