• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
20

خواص بی نظیر کندر برای کرونا | دمنوش کندر

  • کد خبر : 37477
  • 16 آگوست 2021 - 11:02
خواص بی نظیر کندر برای کرونا

گیاه کندر که در عربی به آن صمغ معنوی می گویند و در دنیا به نام کندر هندی معروف شده است، نام یک درخت بومی کشور هند و پاکستان، سومالی، عمان و یمن می باشد. کندر فواید بسیاری برای بدن دارد و یکی از خواص بی نظیر کندر برای کرونا کاهش التهابات ریه است.

صمغ این درخت (کندر)  شگفت انگیز به خاطر بوی بسیار خوبی که دارد، از دیر باز برای دود کردن و خوشبو کردن مکان های مختلف مورد استفاده بوده و البته مصرف خوراکی نیز دارد و در طب سنتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

آسم

یک مطالعه در سال ۱۹۹۸ نشان می دهد که کوکورمین موجود در کندر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با اثر بر روی برنش ها، علائم آسم را کاهش می دهد.

خواص کندر برای ریه

خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی کندر باعث کاهش عفونت نایژه‌ها در ریه می‌شود و با کاهش التهاب و گرفتگی رگ‌های خونی باعث می‌شود که سلامتی ریه‌ها بازگردد. از خونریزی‌های داخلی ریه جلوگیری می‌نماید و حالت‌های آسمی را برطرف و حملات آسمی را کنترل می‌کند. مصرف کندر موجب بهداشت دهان و تقویت لثه‌ها می‌گردد که باعث خوشبو شدن دهان و تنفس می‌شود. به همین دلیل با استفاده از خواص کندر برای ریه نه‌تنها می‌توانید سلامت ریه‌های خود را ارتقا دهید بلکه به بهداشت و سلامت دهان و دندان خود نیز کمک می‌کنید. می‌توانید از مصرف کندر به‌جای استفاده از انواع آدامس‌ها و خوشبوکننده‌ها بهره‌مند شوید.

طریقه مصرف کندر

کندر را می‌توان به صورت پودر یا روغن استفاده کرد. معمولاً طریقه مصرف کندر به‌صورت پودر، آن را مخلوط با عسل به اندازه یک قاشق مرباخوری استفاده می‌کنند. از آنجایی‌که کندر مزه‌ای تلخ و گس دارد، می‌توان آن را به صورت روغن برای مالیدن بر روی بدن ویا در کپسول‌های خوراکی استفاده کرد. همچنین روغن آن را می‌توان به صورت کپسول میل نمود.

مصرف کندر برای بیماری کرونا

با توجه به خواص بی نظیر کندر برای ریه ها که ذکر شد تهیه دمنوش کندر برای کرونا توصیه می شود. حتما این دمنوش را آماده کنید و از خواص بی نطیر آن بهرمند شوید.

یک قاشق چای خوری کندر خالص را درون لیوان دمنوش بریزید، و با با آب جوش لیوان را پر کنید. سر لیوان را بگدارید. کندر درون آب ته‌نشین می‌شود، لیوان را تکان دهید تا کندرکاملا درون آب جوش حل شود پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کندرحل می‌شود و می‌توانید آن را میل کنید.

برای کرونا به مدت ۵ الی ۶ روز از این دمنوش استفاده کنید. چنانچه درگیری ریه زیاد است، به جای یک قاشق چایخوری از یک قاشق غذاخوری کندر استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37477

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.