• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

خواص عناب برای مقابله با کرونا

  • کد خبر : 37934
  • 05 سپتامبر 2021 - 12:36
خواص عناب برای مقابله با کرونا

درخت عناب خشک شده، که با نام زیزیفوس نامیده می شود، یک میوه گردویی مشابه با خرما و انجیر است .پزشکان طب سنتی برای طولانی مدت، از خواص عناب برای درمان بیماریها استفاده کردند.

استفاده ازعناب برای مقابله با کرونا

سیدکاظم کاظمینی عضو هیات علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد گفت: عناب، داروی گیاهی موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در هنگام سرماخوردگی نیز استفاده از آن بسیار موثر خواهد بود. جوشانده عناب که به میزان ۵۰ گرم در یک لیتر آب تهیه می‌شود، شربت خوبی برای عوارض سرماخوردگی مانند مشکلات سینه‌ای و تنفسی است، به ویژه در خشونت و گرفتگی صدا و سرفه‌های ناشی از حرارت نیز بسیار موثر است.

عناب، ملینی نرم‌کننده برای سینه است و به طور کلی در کنار انجیر و مویز در رفع مشکلات سینه از جمله مشکلات تنفسی هنگام سرماخوردگی، جزو سه میوه‌ی موثر است.

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی عناب

عصاره آن موجب مهار اثر رادیکال‌های آزاد (به عنوان عامل افزایش التهاب) می‌گردد. حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی چون ویتامین C، کاروتنوئیدها و فلاوونوئید است. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

این مطلب نیز برایتان مفید است.تاثیر دمنوش پنج گیاه در پیشگیری از کرونا

بهبود سیستم ایمنی بدن

از خواص عناب افزایش تولید گلبول‌های سفید است و همان‌طور که می‌دانید گلبول‌های سفید اولین خط دفاعیِ سیستم ایمنی بدن ما هستند.

کمک به سلامت پوست از خواص عناب

عناب همچنین مانع از چین و چروک و جای زخم روی صورت می‌شود و با اکسیژن‌رسانی و افزایش گردش خون، زمینه ساز سلامت پوست می‌شود.

تنظیم گردش خون

عناب یکی از منابع غنی از آهن و فسفر است که هر دو از عناصر مهم در گلبول‌های قرمز خون هستند. با افزایش آهن و فسفرِ دریافتی از طریق میوه عناب،‌ گردش خون شما بیشتر می‌شود و در نتیجه‌ اکسیژن‌رسانی به اندام‌های شما بهتر انجام می‌شود.

تقویت استخوان‌ها

با افزایش مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن که آنها را با مصرف عناب دریافت می‌کنید سلامت و استحکام استخوان هایتان را تضمین می‌کنید.

کنترل وزن از خواص عناب

یکی از خواص عناب کمک به کنترل وزن است. این میوه با کالری کم،‌ و میزان بالایی از پروتئین و فیبر نیازهای تغذیه‌ای شما را تأمین می‌کند و شما را سیر نگه می‌دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.