• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
19

حمید صفت تسلیم رأی دادگاه شد

  • کد خبر : 38242
  • 20 سپتامبر 2021 - 1:13
حمید صفت تسلیم رأی دادگاه شد

حمید صفت که به اتهام قتل پدرخوانده‌اش در زندان به سر می‌برد در چهارمین جلسه محاکمه‌اش اتهام قتل عمد را انکار کرد و گفت تسلیم رأی دادگاه است.

حمید صفت تسلیم رأی دادگاه شد

 جلسه رسیدگی به پرونده دادگاه حمید صفت صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی رحمانی برگزار شد.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و کیفر خواست را قرائت کرد.

حمید صفت در ۲۴‌مرداد سال‌۹۶، به اتهام قتل ناپدری‌۶۶ ساله‌اش به نام هوشنگ دستگیر شد.

او پس از درگیری با حمید، پسر همسرش به بیمارستان منتقل، اما بر اثر خونریزی مغزی فوت کرد.

روز قبل از حادثه برادرحمید صفت که مقیم امریکاست تماس گرفته وبا مادرش صحبت کرده ولی حال مادر خوب نبوده و از شوهرش گلایه داشته‌است.

برادرش نگران بوده به همین دلیل  از وی خواست تا به خانه آن‌ها برود. وقتی به خانه مادرش رفت. متوجه شد هوشنگ بار دیگر مادرش را کتک زده است.

او شب قبل نیز مادرش را مقابل چشمان مهمان‌های آلمانی اش کتک زده بود.

ا و با هوشنگ درگیر شد. وقتی درگیری بالا گرفت به آشپزخانه رفت و قصد داشت با چاقو به حمید صفت حمله کند. برای اینکه او را بترساند گلدانی را برداشته و به دیوار کوبید. سپس با دست چند ضربه به سرش زد.

پزشکی قانونی علت فوت خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت اعلام کرد، او را راهی زندان رجایی شهر کردند اما با اعتراض وکیلش با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

 با اعتراض اولیای‌دم پرونده به هیئت ۹‌نفره پزشکی قانونی فرستاده شد تا اینکه کارشناسان اعلام کردند عمل متهم به نوعی کشنده نبوده و بیماری مقتول نیز در مرگ او نقش داشته است.

درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم

با این نظریه پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد، اما با اعتراض دوباره اولیای‌دم پرونده برای تحقیقات بیشتر به دادسرای امور جنایی منتقل شد و به دستوربازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی به هیئت ۱۱‌نفره پزشکی قانونی فرستاده شد تا اینکه کارشناسان نقش بیماری مقتول در قتل را تأیید کردند. به این ترتیب کیفرخواست به اتهام قتل عمد صادر شد.»

نماینده دادستان با اشاره به درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم گفت: «پرونده در شعبه دهم طی دو‌جلسه رسیدگی و خواننده زیرزمینی به قصاص محکوم شد، اما رأی صادره از سوی قضات شعبه‌۳۹ دیوان نقض و به شعبه همعرض فرستاده شد.»

یکی از وکلای اولیای ‌دم گفت: «با توجه به نظر کمیسیون‌۱۱ نفره پزشکی قانونی علت مرگ خونریزی ناشی از ضربات به سر بوده که درخواست قصاص دارم.»

آخرین دفاع حمید صفت

حمید صفت در آخرین دفاعش گفت: «شب قبل از محاکمه در زندان خلوت کردم و در دو صفحه دفاعیاتم را نوشتم.

در این چند سال نه عصبانی شدم و نه خشم گرفتم. اما آن روز فقط وقتی به حاج آقا اعتراض کردم که چرا مادرم را می‌زنی او گفت اگر لازم باشد باز هم او را کتک می‌زند.

 خب انتظار شنیدن این حرف را نداشتم. همین باعث شد عصبانی شوم.

هر حکمی برایم صادر شوم مطیع آن هستم. فقط تقاضا دارم همراه با عدالت باشد. باور کنید قصد قتل نداشتم و هنوز هم از مرگ او ناراحت هستم او جای پدر من بود.»

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.