• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
14

طالبان: ایران هم جزو قلمرو ماست

  • کد خبر : 38245
  • 20 سپتامبر 2021 - 11:07
طالبان: ایران هم جزو قلمرو ماست

در نخستین روزهای اعلام حکومت گروه تروریستی طالبان در افغانستان آنها عنوان «امارت اسلامی افغانستان» را انتخاب کردند و فهرستی از اعضاء این گروه را به عنوان اعضای دولت خودخوانده این حکومت اعلام کرده‌اند.

ایران هم جزو قلمرو ماست

 انعام‌الله سمنگانی از اعضاء این گروه در مصاحبه ای، نیت شوم همفکران طالبانی خود را افشا کرد و گفت: درست است که امیرالمومنین ما (رئیس حکومت طالبان) امیرالمومنین کل جهان است. پاکستان قلمرو ماست، ایران قلمرو ماست، تاجیکستان قلمرو ماست، ازبکستان قلمرو ماست، ولی فعلاً که ما فقط بر خاک افغانستان سلطه داریم، نمی‌توانیم این عقیده را عملی کنیم…

این سخنان که در مصاحبه با این عضو طالبان با تلویزیون طلوع افغانستان گفته شده است و فیلم و صدای آن در فضای مجازی دست به دست میشود، از چهره منافقانه این گروه تروریستی پرده برداری می‌کند.

این عضو ارشد با پرده برداری از چهره گروه خود و نیات واقعی همفکران خود را به زبان آورده است.

نکات مهم در سخنان انعام‌الله سمنگانی عضو طالبان

دو نکته بسیار مهم در سخنان او دیده میشود یکی چهره سلطه‌جوی طالبان و اینکه این گروه، رئیس خود را که امیرالمومنین می‌نامد، امیرالمومنین کل جهان می‌داند. یعنی در وقت مقتضی تمام مردم جهان باید از او تبعیت کنند. این تبعیت مستلزم ایمان آوردن به اوست و کسانی که به او ایمان نیاورند، کافر هستند و محکوم به مرگ است. عنوان «تروریستی – تکفیری» برای گروه‌هائی مثل طالبان و داعش و القاعده و النصره و… از همینجا ناشی شده است.

نکته بعدی سخن این عضو ارشد این گروه این است که بطور ضمنی گفته قلمرو حکومتی مورد نظر این گروه، فقط افغانستان نیست بلکه پاکستان، ایران، تاجیکستان و ازبکستان هم قلمرو حکومتی طالبان هستند. این شخص هنگامی که اسامی این کشورها را می‌گفت، دو بار نام چین هم به زبانش آمد ولی ادامه نداد. این نشان می‌دهد قلمرو حکومتی مورد نظر این گروه فقط این چهار کشور نیست و همانطور که در جمله مربوط به امیرالمومنین آمده، آنها کل جهان را قلمرو حکومتی خود می‌دانند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.