• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
19

سخنان زشت رئیس‌ جمهور آذربایجان علیه ایران

  • کد خبر : 38390
  • 28 سپتامبر 2021 - 13:14
سخنان زشت رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان علیه ایران

سخنان زشت رئیس‌ جمهور آذربایجان الهام علی‌اف علیه ایران ، این بود که او در مصاحبه جدید خود با خبرگزاری آناتولی ترکیه، ایران را در مورد ورود غیرقانونی کامیون‌ها به منطقه قره‌باغ کوهستانی مورد اتهام قرار داده است.

الهام علی‌اف مدعی است که کامیون‌های ایرانی از قبل از آن‌که کنترل منطقه قره‌باغ کوهستانی در پاییز سال گذشته از ارمنستان در اختیار جمهوری آذربایجان قرار بگیرد، به طور منظم و به صورت غیرقانونی وارد قره‌باغ می‌شدند.

سخنان زشت رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان علیه ایران چه بود

او گفت: اولین باری نیست که کامیون‌های ایرانی به صورت غیرقانونی به منطقه قره باغ سفر می‌کنند. این چیزی است که به طور مداوم در جریان دوران اشغال (قره باغ توسط ارمنستان) رخ می‌داده است.

ما در این مورد اطلاعاتی داشتیم اما مثل الان، اطلاعاتمان واضح نبود. با توجه به این موضوع، ما از کانال‌های مختلف نارضایتی خود را از عبور غیرقانونی ابراز داشتیم اما این رویه ادامه داشت.

آناتولی مدعی شده است که حدود ۶۰ کامیون ایرانی بدون مجوز در بازه زمانی ۱۱ آگوست (۲۰ مردادماه) تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) وارد قلمرو قره باغ کوهستانی شده‌اند.

او گفت: آذربایجان از ایران خواسته بود که کامیون‌ها وارد خاک قره‌باغ نشوند، وما کنترل جاده‌ای را از طریق سرزمین (جمهوری) آذربایجان آغاز کردیم و ارسال کامیون‌های ایران به منطقه قره باغ متوقف شد.

در صورتی که ورود کامیون‌های ایران به قره باغ ادامه پیدا کند، باید مالیات پرداخت کنند.

این اتهامات و سخنان زشت رئیس‌ جمهور آذربایجان علی‌اف بر علیه ایران در حالی مطرح شده است که پیش از این در اردیبهشت ماه سفارت ایران در باکو ارسال هرگونه کالا از سوی کامیون‌های ایران به قره باغ از مسیر لاچین را رد کرده بود و انتشار فیلم‌های منتسب به حضور کامیون‌های ایران در قره‌باغ در شبکه‌های اجتماعی را نادرست خوانده بود.

رزمایش‌ نظامی ایران در مرز جمهوری آذربایجان

او همچنین درباره رزمایش‌ نظامی ایران در مرز جمهوری آذربایجان گفت: «این یک رویداد بسیار تعجب‌آور است. هرکشوری می‌تواند هرگونه رزمایش نظامی را در قلمرو خود انجام دهد. این حق حاکمیتی آن‌ها است اما چرا حالا و چرا در مرز ما؟ چرا زمانی که ارامنه در جبرائیل، فضولی و زنگلان بودند، چنین رزمایش‌هایی در کار نبود؟ چرا پس از آزادسازی این زمین‌ها پس از ۳۰ سال اشغال برگزار می‌شود؟»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.