• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

ترامپ: ایران بهتر است مواظب باشی

  • کد خبر : 3851
  • 13 جولای 2019 - 5:38

دونالد ترامپ اخیرا همزمان با اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود بارها در این خصوص هشدار داده است.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای چندمین بار در روزهای گذشته به لفاظی علیه ایران پرداخت و از ایران خواست که مراقب باشد.
دونالد ترامپ که در کاخ سفید درباره استعفای وزیر کار آمریکا با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در خصوص ایران گفت: ایران بهتر است مواظب باشی. آنها دارند وارد قلمرو بسیار خطرناکی می‌شوند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: ایران اگر گوش می‌دهی، بهتر است مراقب باشی!دونالد ترامپ طی هفته‌های اخیر همزمان با اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود و رویارویی ها در خلیج فارس بارها در این خصوص هشدار داده است. وی روز سه شنبه گفته بود، «ایران کارهای بد بسیاری می‌کند و بهتر است مواظب باشد».​

برخی از ناظران تهدیدهای ترامپ را بخشی از راهبرد او برای وادار کردن طرف مقابل به پذیرش شرایط مدنظر او می‌دانند. گفته می‌شود او از دو تئوری به نام‌های «مرد دیوانه» و «بازی بزدل» برای اثرگذاشتن بر ذهن طرف مقابل استفاده می‌کند.

ایران بهتر است مواظب باشی مقاله بنیاد محتوا است

 ترامپ: ایران در حال ورود به قلمرو بسیار خطرناکی است / ایران بهتر است مواظب باشی

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین دو روز پیش ایران را متهم کرد که برای مدتی طولانی به صورت مخفیانه «غنی‌سازی» می‌کرده است.

ایران طی دو هفته‌ اخیر از دو محدودیت کلیدی توافق هسته ای موسوم به برجام عبور کرده است. ایران ذخایر اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد خود را که بر اساس برجام باید در سقف ۳۰۰ کیلوگرم حفظ می‌کرد، افزایش داد و سطح غنی‌سازی را نیز به ۴.۵ درصد رساند.

ایالات متحده آمریکا که ۱۸ اردیبهشت پارسال از برجام خارج و تحریم‌های شدیدی علیه ایران وضع کرده است، تهران را به «باج‌گیری هسته‌ای» متهم کرده و از طرف‌های اروپایی خواسته است تا مشوق اقتصادی در اختیار ایران قرار ندهند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم روز گذشته، دولت آمریکا را متهم کرد که از طریق تحریم‌، «تروریسم اقتصادی» علیه ایران راه‌انداخته است و راه‌حل پایان تنش‌ها را توقف تحریم‌های آمریکا دانسته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها خواستار مذاکره با مقام‌های ایرانی برای دستیابی به یک توافق تازه به جای برجام شده است که فعالیت هسته‌ای، موشکی و نقش منطقه‌ای تهران را در بر گیرد، ولی رهبران جمهوری اسلامی این درخواست را رد کرده‌اند.

تنش بین دو کشور پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یگان موشکی سپاه پاسداران در روز ۳۰ خرداد به اوج خود رسیده است و این نگرانی بوجود آمده که یک درگیری تصادفی بین ایران و آمریکا ممکن است به جنگی تمام عیار در خاورمیانه منجر شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3851

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.