• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

روسیه نسبت به هرگونه تغییر احتمالی در مرزهای منطقه حساس باشد

  • کد خبر : 38515
  • 06 اکتبر 2021 - 0:47
روسیه نسبت به هرگونه تغییر احتمالی در مرزهای منطقه حساس باشد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به دعوت رسمی وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر کرده است.

 حسین امیرعبداللهیان گفت: در این سفر علاوه بر روابط دوجانبه در مورد آخرین تحولات منطقه از جمله شرایط قفقاز جنوبی و آخرین تحولات افغانستان رایزنی و گفت‌وگو خواهیم کرد.

انتظار ما از مقامات رسمی روسیه این است که نسبت به هرگونه تغییر احتمالی در مرزهای منطقه و حضور تروریست‌ها و تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه که علیه صلح و ثبات منطقه است، حساس باشد.

انتظار ایران از روسیه در مورد تحولات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی

عبداللهیان گفت: در گفت‌وگوهای فردا با مقام‌های روسیه به تفصیل در این ارتباط صحبت می‌کنیم. انتظار ما از مقامات روسیه این است که نسبت به هرگونه تغییر احتمالی در مرزها حساس باشند و نسبت به تحرک صهیونیست‌ها و حضور تروریست‌ها در این منطقه که علیه صلح و ثبات در منطقه است، حساس باشند.

علاوه بر این سفر از مجاری دیپلماتیک و در تماس‌های تلفنی که با مقامات روسیه از جمله وزیر امور خارجه روسیه داریم نگرانی‌های مشترک و دیدگاه‌هایمان را در مورد این تحولات اعلام کردیم و اطمینان داریم که در دیدار فردا با وزیر خارجه روسیه به توافقات خوبی خواهیم رسید و انشاءالله در مسیر ثبیت‌کننده وضعیت در منطقه حرکت می‌کنیم.

جهش جدیدی در روابط دو کشور

امیرعبداللهیان گفته است تلاش می‌کند در جریان این سفررایزنی‌هایی که بین مقامات دو کشور صورت می‌گیرد، جهش جدیدی در روابط دو کشور صورت بگیرداو گفت: در این سفر علاوه بر روابط دوجانبه در مورد آخرین تحولات منطقه از جمله شرایط قفقاز جنوبی و آخرین تحولات افغانستان رایزنی و گفت‌وگو خواهیم کرد.

سیاست‌های منطقه‌ای تهران و مسکو در سال‌های اخیر نزدیک بوده است و در حوزه منافع مشترک اقدامات خوب و سازنده‌ای رخ داده است و امیدواریم که از این پتانسیل برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.