• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
14

اظهارات علی‌اف به مناسبت اولین سالگرد آزادسازی هادروت در منطقه قره باغ

  • کد خبر : 38627
  • 11 اکتبر 2021 - 14:40
اظهارات علی‌اف به مناسبت اولین سالگرد آزادسازی هادروت در منطقه قره باغ

الهام علی‌اف رئیس‌جمهورآذربایجان به مناسبت اولین سالگرد آزادسازی هادروت در منطقه قره باغ روز یکشنبه از این شهر دیدن کرد.

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان گزارشی درباره حضور الهام علی اف در شهر هادروت و صحبت‌های او در بازدید از شهرستان «خوجاوند» منتشر کرد.

اظهارات علی‌اف به مناسبت اولین سالگرد آزادسازی هادروت

علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان به مناسبت اولین سالگرد آزادسازی هادروت در نتیجه جنگ سال گذشته با ارمنستان  گفت: «دوستان عزیز! امروز اولین سالگرد آزادسازی هادروت است. من از صمیم قلب به شما و همه مردم (جمهوری) آذربایجان این مناسبت را تبریک می‌گویم».

بعد از یک وقفه طولانی، ما به هادروت خوجاوند برگشته‌ایم. ما با جنگیدن، دادن خون و شهید دادن به هادروت برگشته‌ایم…ما متجاوزان را از سرزمین‌ بومی‌مان راندیم..یک دوره جدید در هادروت و به طور کلی در قره باغ آغاز شده است.

تمجدید علی‌اف از عملیات نظامی ارتش آذربایجان در هادروت

او گفت: عملیات هادرت یکی از مهمترین عملیات‌های جنگ دوم قره باغ است. این عملیات هم از نظر نظامی و هم از نظر استراتژیک اهمیت زیادی داشت. اتمام موفقیت آمیز این عملیات به ما این فرصت را داد تا به هدف خود در آزادسازی قره باغ برسیم.

اشغال قره‌باغ، در جریان جنگ (۴۴ روزه سال گذشته) و دوره پس از جنگ مکرر مشغول دروغگویی بوده‌اند.

ارمنستانی‌های جهان به سادگی این تصور غلط را در کشورهایی که زندگی می‌کنند ایجاد کرده‌اند و گفتند که مردم ارمنستانی قرن‌ها در این سرزمین زندگی کرده‌اند.

قبلاً هیچ ارمنی در اینجا نبود

علی‌اف گفت:ارمنستانی‌ها در قرن ۱۹ از ایران به هادروت (انتقال و) اسکان داده شدند. همه این را می‌دانند. قبلاً هیچ ارمنی در اینجا نبود. آنها تاریخ را جعل کرده‌اند و هنوز واقعیت‌های کنونی را جعل می‌کنند.

امروز مرمت هادروت آغاز شده است. زیربنای بزرگراه گذاشته شده است. بزرگراه‌های چهار خطه هادروت-جبرئیل و هادروت-فضولی ساخته می‌شود… و ساخت مسجد در هادروت آغاز شده است.

ساخت مسجد درهادروت

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان افزود: «من پایه و اساس مسجد را نیز گذاشته‌ام و فکر می‌کنم این یک رویداد تاریخی است. زیرا در زمان شوروی بیشتر مردم ساکن هادروت ارمنستانی بودند. آنها البته اجازه ساخت مسجد در اینجا را نمی‌دادند. همه ما می‌دانیم که ساختن مسجد در دوران شوروی در کل و در دوران بی‌خدایی، غیرممکن بود.

علیرغم آتش‌بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از جنگ سال قبل بر سر قره‌باغ با میانجیگری روسیه، تنش‌ها در قفقاز جنوبی همچنان خبرساز است.

در خبرها هم آمده است که روز قبل در نتیجه تیراندازی نظامیان جمهوری آذربایجان، یک شهروند ۵۵ ساله ارمنستانی در منطقه مارتاکرت کشته شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.