• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

چرا همسرم عاشقم نمی شود ؟

  • کد خبر : 38633
  • 11 اکتبر 2021 - 15:04
چرا همسرم عاشقم نمی شود ؟

برخی از افراد (زن یا مرد) با خود میگویند چرا همسرم عاشقم نمی شود چرا مرا دوست ندارد؟ بعضی از همسران ممکن است به دلیل اخلاق بد و مشکلاتی که دارند باعث رنجیده شدن طرق مقابلشان شوند و هیچ وقت عشق را در زندگی خود نبینند.

گاهی دوست دارید با همسرتان طوری رفتار کنید که زندگی آرام و پرمحبتی داشته باشید یا تمام تلاشتان را می کنید تا همسرتان شیفته شما شود، اما نمی دانید چرا همه چیز برعکس می شود .

چرا همسرم عاشقم نمی شود

گاهی دوست دارید با همسرتان طوری رفتار کنید که زندگی آرام و پرمحبتی داشته باشید یا تمام تلاشتان را می کنید تا همسرتان شیفته شما شود، اما نمی دانید چرا همه چیز برعکس می شود .

اشتباه خود را نمی پذیرید

اگر متوجه این شده اید که مدام در حال آوردن دلیل و توجیه برای کارهایتان هستید پس بدانید رفتار خودتان ایراد دارد.

پس واقع بین باشید و با خود به رفتاراشتباهی که انجام داده اید بیشتر فکر کنید و شجاعت پذیرفتن اشتباهاتتان را بیابید.

فراری بودن از صحبت های جدی و مهم

یکی از مواردی که برای افراد پیش می آید و ممکن است سوال ” چرا همسرم مرا دوست ندارد ” برایشان به وجود آید این باشد که همسرشان از صحبت جدی با آنان سر باز می زند. در رابطه زناشویی خیلی ها از صحبت های جدی فراری هستند، زیرا که فکر می کنند ممکن است به دعوا و ناراحتی ختم شود. اما نمی توان همیشه از این وضعیت فرار کرد وبی شک اختلاف نظرهایی به وجود می آید که جز با صحبت کردن حل نخواهد شد.

همراهی نکردن همسر

زوج هایی که عاشق هم هستند برای انجام کارهای مشترک با همسر خود انرژی دارند و به فعالیت های هیچان انگیز دو نفره علاقه مند هستند.

بی تفاوت بودن

همسری که نسبت به زندگی خود بی تفاوت باشد، هرگز دست به کاری نخواهد زد و این بزرگترین خطر برای زندگی مشترک است. این یکی از نشانه های بی توجهی همسرتان است و شما باید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

خواسته های خارج از توان

اگر همسرتان را درک نکنید و از او خواسته هایی که در حد توانش نیست داشته باشید به طور ناخودآگاه حس بی ‌عرضگی و شرم به او منتقل می‌کنید و این موضوع میتواند عاملی برای سردی و بی علاقگی همسرتان شود.

تحقیر کردن همسر

تحقیر همسر به شدت زوجین را نسبت به یکدیگر دلسرد و بی علاقه می کند. هرگزهمسرتان را تحقیر نکنید. با همسرتان بهترین رفتار را داشته باشید و برای ابراز خشم و ناراحتی خود از تحقیر کردن استفاده نکنید.

اختلافات زناشویی را در زمان مناسب حل کنید

هر چقدر هم که باهم صمیمی باشید بالاخره اختلافاتی پیدا می شود. در این موقعیت ها حتما با یکدیگر گفتگو کنید تا اختلافات را حل کنید و کدورت ها را از بین ببرند.

آگاهی در زمینه رابطه جنسی

از مسائل بزرگ زندگی زوج ها که باعث سردی در روابط آن ها می شود، مربوط به رابطه جنسی است. بی میلی جنسی یا نداشتن آگاهی ها در مورد روابط جنسی باعث می شود که رابطه شما با همسرتان به مرور دچار سردی احساسی شود. با دریافت کمک از روانشناس یا درمانگر در حیطه مسائل جنسی به رابطه خود کمک کنید.

باعث آزار همسرتان نشوید

تمرین کنید در مواقع حساس با یک جمله یا رفتاری همراه با سکوت اعتراضتان را به همسرتان نشان دهید به جای آن که اینقدر تنش ایجاد کنید و مطمئن باشید که این روش صد در صد موثر خواهد بود در حالی که جنگ و جدال هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت. با این رفتارها چه کنیم یا بهتر بگوییم، چه کنیم همسرمان از زندگی در کنار ما لذت ببرد؟ پاسخ بسیار ساده است و آن هم ترک این عادات نادرست و ناپسند در زندگی مشترک و حتی زندگی اجتماعی شماست.

حق همسرتان را نادیده نگیرید

نادیده گرفتن حق همسربسیار مخرب است و در ذهن همسرتان شما را به شکل ناباورانه ای غیرقابل تحمل میکند و حس میکند که هیچ اهمیتی برای شما ندارد. بهترین روش برای جلوگیری از این اختلاف و ناراحتی، اهمیت دادن به حق همسرتان در تمام جوانب زندگی است؛ برای مثال درباره بعضی تصمیمات تان از او نظر بخواهید و بعد از مشورت، به نظرش احترام بگذارید.

بیش از حد به همسرتان وابسته نباشید

شدت وابستگی به طرف مقابل او را دچار احساس محدودیت می سازد. همسران این دسته از افراد نمی توانند آزادی فکری داباشند زیرا وابستگی بیش از حد نگرانی و حساسیت هایی را برایشان ایجاد خواهدکرد. خودتان را درزندگی به عنوان یک فرد مستقل به همسرتان ثابت کنید تا او هم بتواند به شما به عنوان یک فرد قابل اعتماد تکیه کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38633

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.