• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
21

واکنش رئیسی به انتقادها از سفرهای استانی دولت

  • کد خبر : 38682
  • 15 اکتبر 2021 - 15:27
واکنش رئیسی به انتقادها از سفرهای استانی دولت

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهورعصر روز پنج ‌شنبه ٢٢ طی دیدار با مردم فارس در مصلی نماز جمعه شیراز اظهار کرد: دوست داشتم در این اجتماع باشکوه بسیاری از مردم شیراز و فارس را زیارت می‌کردم اما شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد.انبیاء برای ارسال رسل الهی و انزال کتب الهی آمدند و ما با وجود حضرت ختمی مرتبت و قرآن کریم، بزرگترین نعمت الهی را در اختیار داریم.

بزرگترین نعمتی که برای انسان وجود دارد نعمت امانت و ولایت است و اگر اینها نبود زندگی آدمی برخوردار از حیات انسانی و ربانی نبود.

اگرچه رشد و نمو و تکثیر و جذب و دفع همه لازمه حیات است اما حیاتی که برای انسان تعریف شده حیات الهی انسانی است و انسانیت در گرو آن است.

بسیاری از بخش‌ها به برکت انقلاب مطلوب شده

وی گفت: پیام ١۵ هزار شهید این خطه به ما این است که اگر شما هم می‌خواهید به سعادت دنیا و اخرت برسید، این راه پر نور را طی کنید.

داشتن انگیزه و اندیشه الهی و بینش و دانش الهی و مسیری که الهی و ملکوتی باشد هیچ منافاتی با برخورداری از امکانات اجتماعی ندارد.

آنچه که امروز در نظام اسلامی به دنبال آن هستیم و در بیانیه گام دوم هم تاکید شده این است که در گام دوم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

امروز بسیاری از بخش‌ها به برکت انقلاب مطلوب شده اما آنچه که در توسعه ضروری است، اجرای عدالت اجتماعی و  سایه افکندن آن در همه ابعاد است.

به عنوان مثال؛ باید دید که بر اساس آمایش واقعی سرزمینی، استان فارس چه نیازمندی‌ها و چه قابلیت‌هایی دارد و به میزان محرومیت‌ها و کاستی‌ها باید آنها را جبران و تقویت کرد.

اجرای عدالت محور حرکت دولت سیزدهم

وی ادامه داد : حرکت این دولت در راستای اجرای قانون، شناخت کاستی‌ها، محرومیت‌ها و جبران آنهاست.

فارس با داشتن سرمایه‌های عظیم اجتماعی نباید مشکل بیکاری داشته باشد.

نامه‌ها و اعلام شفاعی مردم در این سفر نشان از گله مندی آنها نسبت به مسئله بیکاری بود.

باید زمینه‌های اشتغال به ویژه برای جوانان تحصیل‌کرده فراهم شود.همه مدیران باید در ایجاد اشتغال سهیم باشند.مشکلی که امروز خانواده‌های محترم به ویژه کم درآمد دارند، معیشت است و این موضوع از اولویت‌های دولت است.

البته اولویت اول دولت در ابتدای فعالیت، گسترش واکسیناسیون بود که امروز تا حدودی این نگرانی رفع شده اما باید باز هم نگران بود که مبادا کرونا شیوع پیدا کند.

با همت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، زمینه آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس فراهم شده و به زودی این مهم اجرایی خواهد شد.

دولت نیازمند همدلی همه اقشار است

وی افزود :استاندار فارس زمینه ارائه کار دستی در منازل برای بانوان را فراهم کند و باید بازار عرضه هم داشته باشند.

دست دلالان را در این باره به لطف خداوند قطع خواهیم کرد، به دنبال این هستیم که دولت در مسیر تولید تا توزیع نظارت کامل با حضور خود تولید کنندگان و کارخانجات داشته باشد.

از آنجا که فارس از قطب‌های گردشگری سلامت محسوب می‌شود و از استان‌های همجوار وکشورهای حاشیه برای امور پزشکی به این استان مراجعه می‌کنند، امید است بتوانیم ظرفیت‌های عظیم فارس را با کمک مردم و مسئولان احیا کنیم تا مشکل بیکاری در استان به حداقل برسد.دولت نیازمند همدلی همه اقشار است.

واکنش رئیسی به انتقادها از سفرهای استانی

وی در ادامه گفت : برخی می‌گویند سفرهای استانی ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد، اگر من به استان‌ها نیایم و کارخانه‌ای که ۱۳ سال معطل بوده و به این کارخانه سر نزنم چگونه راه بیفتد؟ مدیر در میدان باید کار را انجام دهد اینکه در اتاق پشت میز بنشینید نمی‌شود باید در میدان آمد.

به میزان اعتبارات قول و وعده می‌دهیم

رئیس جمهور افزود: به میزان اعتبارات قول و وعده می‌دهیم اما باید مشکل مردم حل شود، بسیاری از مسائل با مبالغ اندک حل می‌شود و ما هم رفع مشکلات را در حضور میان مردم می‌دانیم.

مشکلات فارس را قبل از این سفر بررسی کردیم و اعتبارات مورد نیاز مشخص شده و بعد اینها مصوب شده که در جلسه شورای اداری قطعی می‌شود.

بیش از ۱۰۰ طرح متناسب با اعتبارات موجود مصوب شده که اگر محقق شود بخش اعظم مشکلات مردم استان حل می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.