• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

توافق ایران و ارمنستان برای دور زدن جمهوری باکو

  • کد خبر : 38881
  • 25 اکتبر 2021 - 23:36
توافق ایران و ارمنستان برای دور زدن جمهوری باکو

سید مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران که برای شرکت در همایش بین‌المللی گمرک به روسیه سفر کرده بود گفت : اخیرا توافقات خوبی در زمینه توسعه همکاری‌های گمرکی و نیز استفاده از مسیرهای جایگزین حمل و نقل کالا به دست آمد.

مسیرصعودی مبادلات کالا ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا

او گفت : حجم مبادلات کالا بین ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا مسیری صعودی در پیش و با توافقات حاصل شده بزودی شاهد جهش در مناسبات تجارت و بازرگانی با کشورهای عضو این اتحادیه خواهیم بود.

۸۷ هزار میلیارد دلار حجم کل جی‌دی‌پی دنیاست که بیش از ۵۰ درصد آن، که بیشترین درآمد و اشتغال را در کشورها ایجاد می‌کند، سهم صادرات و واردات است. در حال حاضر ۱۰ گمرک و بندر بزرگ دنیا در آسیا قرار دارد و چنانچه ظرفیت بندری و گمرکی خود را افزایش دهیم، از سهم ترانزیت، واردات و صادرات کالا، میلیاردها دلار درآمد برای کشورمان بدنبال خواهد شد.

کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب، دو راهگذر مهم بین‌المللی است که ایران در مسیر هر دو گذرگاه بین‌قاره‌ای قرار دارد. ما هیچ راهی جز کمک به تجار و بازرگانان نداریم، چراکه موفقیت در تجارت بر اساس شانس نیست، بلکه موفقیت ناشی از برنامه‌ریزی دقیق و حاصل برنامه مدونی است که باید تدوین و اجرا شود.

ایران کشوری نیست که بخواهند به طور کامل تحریم کنند

میراشرفی گفت : ایران کشوری نیست که بخواهند به طور کامل تحریم کنند، تصریح کرد: شاید بتوانند مسیرهای هوایی را با تحریم محدود کنند، اما مسیرهای زمینی و دریایی ایران که با ۱۵ کشور از زمین و دریا همسایگی دارد، قابل تحریم نیست.

وتکمیل هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های دریایی و جاده‌ای، به ویژه در زمینه افزایش ناوگان کشتی‌های رو-رو در دریای خزر و تسهیلات بیشتر گمرکی، می‌تواند حجم مبادلات را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.