• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد

  • کد خبر : 38900
  • 29 اکتبر 2021 - 13:43
فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد

فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد و زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک روز پنجشنبه این تغییر نام را اعلام کرد .

فیسبوک این غول بزرگ شبکه اجتماعی گامی غیرقابل انکار به سمت یک بازسازی اساسی برداشت و نام فیس بوک را به متا تغییر داد. و لوگوی جدید آن هم شبیه به نماد بی نهایت است که کمی کج می باشد. فیس بوک و سایر برنامه های آن مانند اینستاگرام و واتس اپ، در زیر چتر متا باقی خواهند ماند.

زاکربرگ اعلام کرد فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد

با این تغییر، زاکربرگ اعلام کرد که شرکت او فراتر از شبکه های اجتماعی امروزی است و گفت: من خیلی به هویت خودمان فکر کرده‌ام. با این فصل جدید و با گذشت زمان، امیدوارم که ما به عنوان یک شرکت متاورس دیده شویم.

مفهوم متاورس ، می‌تواند پلتفرم اجتماعی بزرگ بعدی باشد و چندین شرکت فناوری آن را طی ۱۰ سال آینده بسازند.

اما تبدیل فیس بوک به یک شرکت متاورس زمان می برد زیرا این مفهوم تئوری است و ممکن است سال ها طول بکشد تا محق شود. فیس‌بوک و اپلیکیشن‌های دیگرش یک تجارت غول‌پیکر باقی مانده‌اند و سالانه بیش از ۸۶ میلیارد دلار درآمد دارند و به بیش از ۳.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند.

تغییر نام فیس بوک تا حد زیادی جنبه زیبایی دارد

تغییر نام فیس بوک تا حد زیادی جنبه زیبایی دارد. واین شرکت تغییر ساختار نکرده و تغییرات اجرایی نیز اعلام نشده است. زاکربرگ همچنان مدیر اجرایی و رئیس هیئت مدیره باقی می ماند. او قدرت رای اکثریت را در مورد هر تغییری که می تواند آینده شرکت را تحت تاثیر قرار دهد، در اختیار دارد.

جدیدترین محصولات متاورس

برای ماه‌ها، فیس‌بوک در حال تدارک برای اعلام نام متاورس بوده است. سال گذشته، جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود، Oculus Quest 2 را منتشر کرد. در ماه آگوست، از سرویس واقعیت مجازی به نام Horizon Workrooms رونمایی کرد، که یک اتاق جلسه مجازی است که در آن افرادی که از هدست های واقعیت مجازی استفاده می کنند می توانند به گونه ای جمع شوند که گویی در یک اتاق هستند. در ماه سپتامبرهم ، عینک جدیدی از Ray-Ban را معرفی کرد که می تواند ویدیو ضبط کند.

این محصولات همگی تکه‌هایی از متاورس هستند، که آقای زاکربرگ در روز پنجشنبه اذعان کرد که “علمی تخیلی” به نظر می‌رسد.

دستگاه های تلفن همراه دیگر نقاط کانونی نخواهند بود

او در یک نمایش، آواتار دیجیتالی خود را نشان داد که در حال صحبت با دوستان و خانواده بود که هریک در گوشه ای از جهان بودند.

همچنین نشان داد، Horizon Workroomsیک اتاق کنفرانس مجازی است ، که در آن همکاران می‌توانستند از راه دور روی پروژه‌های مختلفی که ممکن است زمانی در دفتر انجام می‌دادند، کار کنند.

اواین ایده ها  را به عنوان “جانشین اینترنت موبایل” مطرح کرد و گفت که دستگاه های تلفن همراه دیگر نقاط کانونی نخواهند بود.

او اظهار کرد : «شما واقعاً احساس خواهید کرد که در کنار دیگران هستید. “شما قرار نیست در یک جهان یا یک پلت فرم محبوس شوید.”

او درباره چندین بازی ویدیویی همه جانبه نیز صحبت کرد و افزود: که ایجاد متاورس به شرکت‌های مختلف فناوری، به عناصرجدیدی نیاز دارد که در کوتاه‌ مدت به وجود نمی‌آیند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.