• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

روحانی: کاخ سفید بداند ملت ایران از مسیر پیشرفت عقب نمانده

  • کد خبر : 3891
  • 14 جولای 2019 - 7:01

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز با حضور در ورزشگاه شهدای کارگر شیروان در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: از حضور در استان خراسان شمالی در روز میلاد با سعادت امام رضا(ع) بسیار خرسندم. این روز بزرگ را به همه مردم ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های سخت آمریکا٬ خاطرنشان کرد: ۱۴ ماه است سخت‌ترین تحریم را بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا علیه ایران تحمیل کرده، تحریمی که اگر علیه هر ملتی می‌شد آن ملت را از پا در می‌آورد اما ملت ایران با قدرت ایستادگی کرده است.

روحانی گفت: در هر مسیری که آمریکایی‌ها پیش‌ رفتند، شکست خوردند‌. در سازمان ملل، در آژانس بین‌المللی اتمی هیچ کشوری به ادعای آنان اعتماد نکرد. تمامی کشورها در مجامع بین‌المللی از ملت ایران حمایت کردند. در دادگاه بین‌المللی لاهه، در مرحله اول آمریکا محکوم شد‌. در منطقه ما نیز آمریکا محکوم شده است. در سوریه و یمن ‌شکست خورده است. اگر کسی امروز ادعا کند ملت ایران در سایه این فشارها در اراده‌اش تزلزل ایجاد شده، این سخن ناروا و دروغ است.

تحریم‌ها

روحانی: کاخ سفید بداند ملت ایران از مسیر پیشرفت عقب نمانده/ علی‌رغم فشار تحریم‌ها “بدهی‌ خارجی” کاهش یافت

وی ادامه داد: امروز هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که دولت و نظام ناکارآمد است و این سخنی ناصحیح است. ما در کشور مشکل داریم و در شرایط بسیار سختی هستیم ولی دست به دست هم داده و از مشکلات عبور می‌کنیم. ما با آمار می‌گوییم که از مشکلات عبور کرده‌ایم. در این ۱۴ ماه با فشار تحریم بدهی خارجی ما کاهش یافته است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در طول این یک‌سال اشتغال و بیکاری افزایش نداشته است. برای رفع بیکاری همه باید تلاش کنیم. از سال گذشته بیکاری در کشور ۲ درصد کاهش داشته و ۳۲۱۰۰۰ اشتغال از بهار پارسال به بعد ایجاد شده است که باید از همه برای این موضوع تشکر کنیم.

وی خطاب به مردم استان درباره پروژه‌های این سفر٬ گفت: مردم عزیز خراسان‌شمالی بدانند خادمین دولت امروز ۱۰۵۰۰ میلیارد‌تومان پروژه در استان افتتاح می‌کنند. امروز یک طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی در جاجرم افتتاح می‌شود که بیش از ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و بزرگ‌ترین طرح آلومونیوم کشور در این استان افتتاح می‌شود. در برق و آب نیز پروژه‌های بزرگی افتتاح می‌شود.

رئیس‌جمهور از تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی در راستای تکمیل پروژه‌های راه و راه‌آهن خراسان شمالی خبر داد و بیان داشت: در این سفر به ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگ‌راه بجنورد به گرگان اختصاص داده‌ایم که هم برای مردم استان و هم زائران علی بن موسی‌الرضا‌(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

روحانی ادامه داد: دیگر پروژه‌ای که برای خراسان شمالی اهمیت دارد، راه آهن است که اولین بخش آن این است که راه آهن از جوین به اسفراین متصل شود که برای تکمیل این پروژه هم ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم. همچنین در راستای رفاه حال ورزشکاران استان و تکمیل استادیوم‌های خراسان شمالی ۷ میلیارد تومان در این سفر مصوب شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3891

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.