• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
19

هتک حرمت به قرآن توسط یک شرکت تجاری صادر کننده میوه

  • کد خبر : 38971
  • 03 نوامبر 2021 - 12:17
هتک حرمت به قرآن توسط یک شرکت تجاری صادر کننده میوه

هتک حرمت به قرآن توسط یک شرکت تجاری صادر کننده میوه در داخل ایران اتفاق افتاده است . این شرکت دربین میوه های صادراتی پوشال هایی که آیات قرآن بر روی آنها دیده میشود قرارداده است و به کشور عمان صادر کرده است. گویا کالای این شرکت مرجوع و برگشت خورده است.

هتک حرمت به قرآن توسط یک شرکت تجاری صادر کننده میوه در ایران

در پی هتک حرمت به قرآن توسط یک شرکت تجاری صادر کننده میوه این خبر در بعضی از رسانه‌ های عربی منطقه و بین المللی منتشر شد. در این خبر آمده است که ایران سیب‌ هایی را به عمان صادر نموده است که در بین این میوه‌ها پوشال های کاغذی که آیات قرآن بر آن نقش بسته شده را قرار داده اند، و آن را به یک کشور اسلامی صادر کرده است.

از این خبر ناگوار مطلع هستم

سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران درمورد هتک حرمت به قرآن توسط یک شرکت تجاری صادر کننده میوه گفته است: از این موضوع ناگوار با خبر هستم. افرادی که در حوزه صادرات فعالیت می کنند، یا صادرکننده واقعی نیستند و یا اطلاعات صادراتی ندارند. وقتی ما برای صادرات چارچوبی را تعیین نکنیم، این اتفاقات رخ خواهد داد.

قوانین ما طوری تدوین شده است که هر کسی که دارای کارت بازرگانی باشد می تواند صادرکننده یا واردکننده باشد. بهتر این است که باتوجه به تجربه های خوبی که تشکل ها دارند، بخش صادرات را قانونمند کنند.حتما باید صادرکنندگان زیر نظر اتحادیه ها باشند و دولت هم بر عملکرد اتحادیه ها نظارت کند.

حساسیت کشورهای عربی به قرآن

نورانی با بیان اینکه این اتفاق در گذشته و حال رخ داده است و در آینده هم خواهد افتاد ادامه داد: باید رویه تجارت خود را عوض کنیم و قبل از این که یک صادرکننده وارد این حوزه شود، حتما برای او کلاس های آموزشی بگذاریم، تا شاهد این اتفاقات نباشیم.

وقتی آیات قرآن را پوشال می کنند و لابه لای میوه قرار می دهند، کشورهای عربی که خیلی به قرآن حساس هستند و واقعا تعصب شدیدی دارند واردات محصولات ما را به دلیل عدم اجرای دقیق رویکردهای صادراتی ممنوع می کنند.

فیلم و عکس این رویداد ناگوار را دریافت کردم

نورانی در مورد این اتفاق ناگوار اظهار کرد: این اتفاق یک ماه گذشته رخ داده است. همان زمان که فیلم و عکس این رویداد ناگوار را دریافت کردم، برای مسئولین سازمان توسعه تجارت ارسال کردم. آنها هم متاسف شدند که چرا چنین مساله ای رخ داده است. ما باید اصول صادراتی را رعایت کنیم و از تشکل های صادراتی بخواهیم حتما در بحث صادراتی و توسعه صادرات دخالت کنند.

ما باید متولی درستی برای صادرات داشته باشیم که امروز نداریم. سازمان توسعه تجارت یک زمانی سازمان توسعه صادرات بود و متولی کار ما بود. ولی امروز این متولی خیلی ضعیف شده است.

باید حوزه صادرات را استاندارد کنیم

نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره نظارت بر امور صادرات اعلام کرد: نحوه نظارت به این صورت نیست که همه یک محموله ۱۰ هزار کارتنی بازدید شود. و این موضوع غیرممکن است.کالاها را به صورت رندوم باز می کنند.

ما باید حوزه صادرات را استاندارد کنیم. و صادرکننده ها در این حوزه اطلاعات دقیق داشته باشند.

شناسایی شرکت صادر کننده میوه که به قرآن هتک حرمت کرده است

نورانی در پایان صحبتهایش گفت: باید این شرکتی که دست به این کار زده شناسایی و مورد بازرسی قرار بگیرد. قرار نیست که در گمرکات همه کالاها را یکی یکی بررسی کنیم. مراجعی که ناظر بر این امر هستند باید پاسخ دهند که این شرکت چه نام دارد و متعلق به چه کسی است. به نظر می رسد کالای این شرکت هم مرجوع و برگشت خورده است. ما باید جلوی این اتفاقات را بگیریم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.