• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

مرگ زن جوان تهرانی به دلیل جاماندن گاز استریل در شکم

  • کد خبر : 39104
  • 13 نوامبر 2021 - 11:54
مرگ زن جوان تهرانی به دلیل جاماندن گاز استریل در شکم

جاماندن گاز استریل در شکم در شکم زن جوان در هنگام سزارین باعث مرگ او شد.

پس از مرگ فاطمه ۲۵ ساله در بیمارستان به دستور بازپرس حبیب‌الله صادقی تحقیقات آغاز شد.

جاماندن گاز استریل در شکم زن جوان باعث مرگش شد

پس از بررسی مشخص شد که این زن جوان به دلیل درد شکم به بیمارستان مراجعه کرده است و مشخص شد که یک تکه گاز استریل داخل شکم او جا مانده است.

پس ازمرگ این زن ، پدر و همسر او از کادر درمان بیمارستانی که سه سال قبل گاز استریل را به هنگام عمل سزارین در داخل بدن او جا گذاشته بودند شکایت کردند و بازپرس دستور تحقیقات و رسیدگی به این پرونده را صادر کرد.

سخنان همسر زن جوان

همسر فاطمه در مورد عمل سزارین و زایمان فاطمه گفت: سه سال پیش در ۱۳ مهر سال ۹۷، فاطمه را برای زایمان دختر دومم به بیمارستان بردیم. و دکترها گفتند باید همسرم سزارین شود. از یک هفته بعد از زایمان شکم درد همسرم شروع شد.

او را پیش دکتر بردیم و دکتر گفت عوارض زایمان و عمل جراحی است. ول شکم دردش خوب نشد و هر ۶ ماه یک‌بار درد شکم همسرم شروع می‌شد و دکترها هم تشخیص نمی‌دادند که دردش به چه دلیلی است.

حتی سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن هم چیزی نشان نداد تا اینکه ام‌آر‌آی انجام دادیم و به ما گفتند که به احتمال زیاد او کیست دارد و این کیست بزرگ شده و باید عمل جراحی کند.

همسرم پنجشنبه به اتاق عمل رفت و بعد پس از عمل جراحی او را به بخش منتقل کردند. وگفتند حالش که بهتر شد می‌توانید او را مرخص کنید. یک روز بعد از عمل باتوجه به بهبودی حالش و به خاطر هزینه‌های سنگین بیمارستان او را شنبه صبح مرخص کردم.

اما دوباره شنبه شب درد او شروع شد و دوباره همسرم را به بیمارستان بردم و دکترها گفتند دوباره باید عمل شود و احتمال اینکه زنده بماند ۵۰ درصد است.

یکشنبه صبح دوباره او را جراحی کردند اما دیگر به هوش نیامد و صبح دوشنبه فوت کرد. دکتر جراح پس از عمل دوم گفت دکتری که فرزند دومم را به دنیا آورده گاز استریل را داخل شکم همسرم جا گذاشته و گاز استریل باعث عفونت شدید و سوراخ شدن روده او شده بود.

دکتر گفت هنگام عمل اول متوجه گاز استریل شده اند و حتی از این ماجرا فیلم هم گرفته بودند.

 دلیل قصور پزشکی قتل شبه‌ عمد

بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت برای مشخص شدن علت اصلی مرگ دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد.

همچنین باتوجه به اینکه تیم جراحی زمانی که متوجه وجود گاز استریل در شکم بیمار می‌شوند اقدام به فیلمبرداری از عمل جراحی کرده بودند، بازپرس جنایی دستور داد فیلم مستند که وجود گاز استریل داخل شکم فاطمه را نشان می‌دهد ضمیمه پرونده شود.

مرگ این زن جوان که به دلیل جاماندن گاز استریل در شکم بوده است طبق ماده ۲۹۱ قانون مجازات اسلامی، قتل شبه‌ عمد و قصور پزشکی بوده است، بدین ترتیب پرونده برای ادامه تحقیقات با قرار عدم صلاحیت به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.