• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
23

حکم اعدام برای محیط ‌بان کرمانشاهی قطعی شد !

  • کد خبر : 39161
  • 15 نوامبر 2021 - 12:24
حکم اعدام برای محیط ‌بان کرمانشاهی قطعی شد !

یک محیط ‌بان کرمانشاهی در منطقه حفاظت شده بیستون با چند نفر درگیر شد که در پی این درگیری یک جوان کشته شده است و اکنون حکم اعدام محیط ‌بان کرمانشاهی صادر شده است.

 ماجرای تیر اندازی محیط بان کرمانشاهی چه بود

این حادثه در تاریخ ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ رخ داده است .یک نفر متوجه چهار شکارچی غیرمجاز که با خودروی آفرود وارد منطقه حفاظت شده بیستون کرمانشاه شده بودند و اقدام به شکار کرده بودند می شود و به پاسگاه محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع می دهد.

و پنج نفر از نیروهای حفاظت محیط زیست کرمانشاه برای بررسی خود را به آن محل می رسانند و در درگیری بین محیط بانان و شکارچیان، به وجود می آید و با اصابت چند تیر به خودروی شکارچیان، یک نفر از آنها با گلوله محیط بان نجفی زخمی می شود و بعد جان خود را از دست می دهد.

سه شکارچی دیگر هم اقدام به فرار از صحنه می کنند. و محیط بان ها نتوانستند خودرو شکارچیان را متوقف و بازرسی کنند و به همین دلیل این لاشه یا اسلحه ای از آنها پیدا نشد، اما آن طور که چهار محیط بان دیگر شهادت داده اند، سه شکارچی دیگر اسلحه و کوله پشتی مخصوص شکار همراه داشتند و وارد منطقه حفاظت شده بیستون شده بودند.

ولی با توجه به فوت یک شکارچی در این حادثه، پرونده ورود شکارچیان به منطقه حفاظت شده و اقدام به شکار پیگیری نشده است و پرونده ای علیه محیط بان تشکیل شده است که در آن شکارچیان و محیط بانان حاضر در صحنه، حکم شاهد را داشتند.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه در مورد این موضوع گفته است:

این اتفاق در منطقه حفاظت شده بیستون و در حد فاصل روستای “سه‌چک” و پادگان حاجی آباد اتفاق افتاده است و سرنشینان این خودرو از اهالی روستای سنقرآباد بیستون بودند که متاسفانه به هشدارهای توقف از سوی محیط بانی توجه نکردند.

برومند نجفی محیط بان متهم به قتل  از زمان وقوع حادثه تا الان در زندان دیزل آباد به سر می‌برده است.

بعد از رسیدگی قضایی به این پرونده، هفته قبل حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد.

ما تمام تلاش خود را در برای حل و فصل این موضوع و جلب رضایت اولیای دم انجام خواهیم داد.

اعتراض یگان حفاظت محیط زیست به حکم قصاص محیط بان کرمانشاهی

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور درباره رای صادرشده علیه محیط بان نجفی گفته است: قاضی پرونده استنادهایی در صدور رای خود علیه محیط بان نجفی داشته است که ما به آن استنادها اعتراض داریم.

مهمترین استناد قاضی این است که درگیری در خارج از منطقه حفاظت شده بیستون رخ داده است ، در حالی که براساس نقشه تهیه شده توسط یگان حفاظت محیط زیست، درگیری قطعا در داخل منطقه حفاظت شده بیستون رخ داده است.

یگان حفاظت محیط زیست کشور تا ۲۰ روز فرصت دارد به این رای اعتراض کند، ما سه وکیل را در این پرونده به کار گرفته ایم که آنها در روزهای آتی به این رای اعتراض خواهند کرد و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد .

امیدواریم که رای صادرشده توسط قاضی پرونده با ارائه مستندات محکم از سوی وکلا در دیوان عالی کشور تغییر کند.

 قانون حمایت های قضایی و بیمه ای از محیط بان ها در بهمن سال ۹۹ تصویب شد، اما این اتفاق در مرداد ۹۹ رخ داد. با این وجود، قاضی پرونده در حکم صادره به این قانون استناد کرده و در واقع، قانون را عطف به ماسبق کرده است، اما چون از نظر قاضی درگیری در خارج از منطقه حفاظت شده رخ داده، برای محیط بان نجفی حکم قصاص صادر شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.