• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

آخرین وضعیت زلزله هرمزگان و تعداد مصدومان + عکس

  • کد خبر : 39165
  • 15 نوامبر 2021 - 14:00

دو زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری عصر روز گذشته ۲۳ آبان در هرمزگان باعث خسارت به قسمت هایی از بندرعباس شد و تعداد مصدومان زلزله هرمزگان تاکنون به ۹۹ نفر رسیده است.

تعداد مصدومان زلزله هرمزگان

 مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان درمورد آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفته است :

بعضی از منازل ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.  و کلیه راه‌های ارتباطی بازگشایی شده است و آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل هستند.

در حال حاضر تعداد  از ۹۹ مصدوم ۱۰ نفر بستری هستند که ۵ نفر در بخش اورژانس هستند و ۵ نفر در بخش بستری هستند .

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تعداد کشته‌شدگان را یک نفر اعلام کرده است، اما اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مرگ ۲ نفر را تایید کرده و گفته است: یکی از این افراد به دلیل سقوط تیر برق و دیگری به دلیل سقوط نمای ساختمان جان خود را از دست داده‌اند.

مصدومان هم  اغلب یا به دلیل اضطراب ناشی از زلزله یا در هنگام ترک یا فرار از محل قرارگیری افراد بوده است. دچار پیچ‌خوردگی و تنگی نفس شده‌اند.

امدادرسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان

امدادرسانی به مردم زلزله‌زده هرمزگان از روز گذشته آغاز شده و در نیروی دریایی سپاه نیز با  اعزام ماشین‌آلات سنگین جزو امدادرسان‌ها است.

و یگان مهندسی نیروی دریایی سپاه در اولین ساعات زلزله در محل کانون اصلی زلزله بندرعباس، روستای گیشان بخش فین با اعزام ماشین‌آلات سنگین اقدام آواربرداری و به بازگشایی معابر و جاده‌ها کرد.

بازگشایی راه مواصلاتی سیرجان به بندرعباس که به دلیل زلزله و ریزش کوه مسدود شده بود، با همت مهندسی نیروی دریایی سپاه به طول ۳۰ کیلومتر تا ساعت ۵ بامداد به اتمام رسید.

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده هرمزگان

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو و بهداشت دیشب به بندرعباس رفتند .

او از روستای گیشان غربی که خسارت زیادی از زلزله دیده، بازدید کرد و علاوه بر صحبت مستقیم با مردم، در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم این روستا قرار گرفت.

میزان خسارات به خانه‌های هرمزگان

تاکنون آمار دقیقی از میزان خسارات به واحدهای مسکونی و ساختمان‌های استان هرمزگان مشخص نشده و طبق اعلام بنیاد مسکن، نیروها و ماشین‌آلات بنیاد برای ارزیابی، تعیین خسارات و آواربرداری در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

طبق اعلام روابط عمومی بنیاد، نیروهای بنیاد در استان هرمزگان در حال اعزام به مناطق آسیب‌دیده هستند و به محض ارزیابی و تعیین خسارات، اطلاعات آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.