• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
22

محکومیت سینا قلندری برای انتشار خبر قتل مبینا سوری

  • کد خبر : 39188
  • 16 نوامبر 2021 - 15:14
محکومیت سینا قلندری برای انتشار خبر قتل مبینا سوری

سینا قلندری خبرنگار لرستانی است که خبر قتل مبینا سوری را منتشر کرد. او برای انتشار خبر قتل مبینا سوری صورت غیابی به حبس محکوم شد.

 اتهام وی نشر اکاذیب و انتشار تصاویر خصوصی در یک پرونده جنایی است .

او برای انتشارخبر قتل مبینا سوری کودک همسر ۱۴ ساله توسط همسر روحانی اش را منتشر کرده بود به ۱۳ماه و ۱۶ روز زندان و۲ سال ممنوعیت از خبرنگاری  محکوم شد.

حکم غیابی سینا قلندری خبرنگار

رای دادگاه برای سینا قلندری به صورت غیابی به اتهام نشر اکاذیب انتشار تصاویر خصوصی صادر شده است

سینا قلندری که در ماجرای اطلاع رسانی قتل مبینا سوری، دختر نوجوانی که چند وقت قبل توسط همسرش به قتل رسید، نقش داشت تحت فشار قرار گرفت و بازداشت شد، او درمورد شرایط خود گفته است: خبر این قتل ۱۰روز قبل از رسانه ای شدن بدستم رسید، اما با توجه به شرایط منطقه ای تا حصول اطمینان از انتشار جزئیات آن خودداری کردم.

ولی متوجه شدم بعضی رسانه ها و افراد در شبکه های اجتماعی و رسانه های فارسی زبان خارج از کشور از ظن خود بخشی از این ماجرا را با اطلاعاتی که الزاما صحت نداشت در رسانه های خود منعکس کردند، من خبر را منتشر کردم و سه ساعت بعد خبرگزاری رکنا، خبری ناقص درباره این حادثه منتشر کرد.

خبر منتشر شده هیچ ربطی به من نداشت

سینا قلندری در گفتگو با رکنا گفته است : رکنا خبر اولیه را از منابع محلی گرفته بود و هیچ ربطی به خبر منتشر شده من نداشت از این رو خبر من چون بومی آنجا هستم و اطلاعاتم کامل بود درست تر بود رکنا نیز بعد از انتشار خبر اولیه با پیگیری های بیشتر خبر درست را انتشار داد وقتی بازداشت شدم در دفاعیاتم گفتم که خبر متعلق به رکنا ربطی به خبر من ندارد چون خبر من کامل و خبر رکنا از منابع محلی و ناقص است اما به من گفته شد شما در تلگرام که فیلتر است به انتشار خبر دست زده اید بخاطر همین متهم هستید.

هیچ جای قانون ننوشته اند انتشار خبر واقعی جرم است

نمی دانم چرا باید متهم باشد چون هیچ جای قانون ننوشته اند انتشار خبر واقعی جرم است بنده هیچ نشر اکاذیبی نداشتم و یک خبر کاملا درست را منتشر کردم و هیچ جای خبرم اشتباه نبود خبر دوم رکنا هم که باز ربطی به خبر من نداشت درست و دقیق بود و امیدوارم دستگاه قضایی بی گناهی من را مدنظر قرار دهند.

توضیح رکنا درباره انتشار خبر قتل مبینا سوری

در انتشار خبر قتل مبینا سوری توسط شوهرش مانند همه اخبار حوادثی رکنا به تحقیقات میدانی پرداخت و بدون دسترسی به خبر منتشره سینا قلندری در تلگرامش رکنا از منابع بومی خبر را تهیه کرد که در لحظات نخست عنوان شده بود شوهر مبینا سوری در مراسم خاکسپاری حضور داشته است و قتل به گردن خانواده مبینا سوری افتاده بود اما خیلی زود بعد از انتشار خبر اولیه طبق همه پرونده ها تحقیقات تکمیل شد و مشخص شد شوهر مبینا سوری از همان ابتدا بازداشت بوده است و متهم اصلی پرونده قتل است که این خبر نیز بلافاصله منتشر شد درحالیکه سینا قلندری از همان ابتدا نوشته بود شوهرش متهم به قتل است و خبر رکنا هیچ شباهتی به خبر سینا قلندری نداشته است.

برگرفته از رکنا

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.