• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
18

وزیر ارتباطات: اینترنت پرسرعت و ارزان نیازمند اراده ملی است

  • کد خبر : 39198
  • 17 نوامبر 2021 - 14:19
وزیر ارتباطات: اینترنت پرسرعت و ارزان نیازمند اراده ملی است

عیسی زارع ‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است ، بزرگ‌ترین مشکل اینترنت کشور عدم توسعه ارتباطات ثابت است و جهت رفع مشکلات و اختلالات اینترنتی و با توجه به اینکه اینترنت همراه از اینترنت ثابت جلوتر افتاده ،در این حوزه باید تغییرات  اساسی ایجاد شود.و همچنین به نظر وی اینترنت پرسرعت و ارزان نیازمند اراده ملی است.

اودر دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به دو راهبرد اساسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار سال آینده اظهار کرد: نخستین راهبرد، توسعه دسترسی‌ به شبکه پرسرعت داخلی تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور خواهد بود. به‌طور طبیعی و مثل سایر کشورهای پیشرفته در حوزه ارتباطات، اولویت ما در توسعه دسترسی ارتباطی شبکه ثابت است.

اینترنت پرسرعت و ارزان نیازمند اراده ملی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر موازنه شبکه ارتباطی کشور از ارتباطات سیار به ارتباطات ثابت،ضروری دانست و افزود: متاسفانه ریل‌گذاری ارتباطی در یک دهه اخیر به سمتی پیش رفته که کفه ترازوی توسعه شبکه همراه سنگین‌تر از شبکه ثابت بوده است. برای توسعه ارتباطات ثابت و دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به شبکه امن، پایدار،باید یک عزم و اراده ملی شکل بگیرد و اینترنت پرسرعت و ارزان نیازمند اراده ملی است  و باید نهضت فیبرکشی در کشور راه بیفتد.

توسعه خدمات هوشمند

او با اعلام اینکه راهبرد دوم در دور جدید وزارت ارتباطات توسعه خدمات هوشمند خواهد بود ادامه داد: ما باید زندگی مردم را با خدمات فناورپایه بومی گره بزنیم.

در این چهار سال در سه بخش خدمات دولت الکترونیکی، خدمات غیردولتی مرتبط با کسب‌وکارها و خدمات پایه‌ کاربردی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات تلاش خواهیم کرد تا نیازهای مردم را در این حوزه‌ها فراهم کنیم. باید همه خدمات فناورانه‌پایه به شکل یکپارچه در اختیار مردم قرار گیرد اما در حال حاضر جزایر متعددی در حوزه خدمات شکل‌گرفته است که هر کدام از دستگاه‌های دولتی با راه‌اندازی پلتفرم‌های مستقل و مجزا خدماتی مختص به خود ارائه می‌کنند.

ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت

وزیر ارتباطات در جلسه تکریم و معارفه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، یکی از ماموریت‌های مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره جدید را توجه به توسعه ارتباطات ثابت دانست و بیان کرد: امیدوارم به زودی شاهد ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت و برعکس شدن نسبت دسترسی ارتباطات ثابت و همراه باشیم.

وضعیت نامناسب ارتباطات سیار در برخی از مناطق

او در مورد وضعیت نامناسب ارتباطات سیار در بعضی از مناطق گفته است: سازمان تنظیم مقررات باید پیگیر ارتقای وضعیت ارتباطات سیار شود و اگر کوتاهی‌هایی از طرف اپراتورها در این حوزه وجود دارد برای مردم تشریح کند تا مردم از دلایل اختلالات موجود آگاه شوند.

حل مشکلات شبکه سیار در کوتاه ترین زمان

وزیر ارتباطات در آخر به رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که در چند روز آینده مشکلات ارتباطات سیار را بررسی کند، دلایل آن را برای مردم توضیح دهد و مشکلات شبکه سیار در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.