• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
18

ادعای جنجالی جدید درباره ترور سردار سلیمانی/ ردیابی تلفن همراه حاج قاسم

  • کد خبر : 39633
  • 16 دسامبر 2021 - 11:05
ادعای جنجالی جدید درباره ترور سردار سلیمانی

منابع خبری اخبار جدیدی در خصوص ترور سردار سلیمانی منتشر کرده اند، صهیونیست‌ها حمایت اطلاعاتی اصلی را در نقشه ترور حاج قاسم سلیمانی برعهده داشتند و اطلاعات مربوط به ردیابی تلفن همراه حاج قاسم را در اختیار آمریکا قرار دادند.

ادعای جنجالی جدید درباره ترور سردار سلیمانی
طرح تروریستی به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی به نظر نقطه اوج همکاری ترامپ با رژیم صهیونیستی بود، ولی ظاهرا به تنش میان مقامات تل آویو و واشنگتن دامن زد.
طبق گزارش اکسیوس، بعضی از مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا انتظار داشت رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو در طرح ترور حاج قاسم سلیمانی نقش فعالتری ایفا کنند.
طبق گفته های مقامات ارشد پیشین دولت آمریکا، دونالد ترامپ پس از این حادثه متوجه شد که بنیامین نتانیاهو تمایل دارد تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد.

کتاب صلح ترامپ

یکی از مقامات سابق دولت پیشین آمریکا در این زمینه گفت: شخص ترامپ به من گفت که اسرائیل کار درستی نکرد.

ترامپ این سخنان را در مصاحبه‌ای که ماه ژوئیه برای کتاب من با نام “صلح ترامپ” انجام داد عنوان کرد. ترامپ در این مصاحبه گفت من نمی‌توانم در مورد جزئیات این ماجرا زیاد صحبت کنم. اما من از ارتباط اسرائیل با آن ماجرا بسیار ناامید شدم.مردم در زمان مناسب در مورد این موضوع مطلع خواهند شد.

آمریکا اصرار داشت خودش این کار را انجام دهد

یک مقام ارشد صهیونیستی هم در واکنش به این سخنان گفت: اسرائیل نقش فعال تری را در این عملیات پیشنهاد داده بود، ولی آمریکا اصرار داشت خودش این کار را انجام دهد.

منابع خبری می‌گویند، صهیونیست‌ها حمایت اطلاعاتی اصلی را در نقشه ترور حاج قاسم سلیمانی برعهده داشتند و اطلاعات مربوط به ردیابی تلفن همراه حاج قاسم را در اختیار آمریکا قرار دادند.

این مقام ارشد سابق آمریکا گفت: عصبانیت ترامپ در حال حاضر از این موضوع اصلاً موجه نیست. ترامپ بیشتر از این موضوع ناراحت است که اسرائیل به دنبال متحدی می‌گردد که برای اهداف او کار کند.

یکی دیگر از مقامات سابق کاخ سفید نیز فاش کرد: زمانی که نتانیاهو در سپتامبر ۲۰۲۰ برای امضای توافقنامه ابراهیم وارد آمریکا شد تلاش کرد تا با دلجویی از ترامپ این اقدام خود را جبران کند، ولی ترامپ متقاعد نشد و همواره معتقد بود نتانیاهو از او استفاده ابزاری کرده است.

 

برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.