• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

بیانیه تند انگلیس در واکنش به رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

  • کد خبر : 39726
  • 25 دسامبر 2021 - 1:27
بیانیه تند انگلیس در واکنش به رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

پرتاب همزمان شانزده موشک بالستیک در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷، وزارت امور خارجه انگلیس را خشمگین کرد. انگلیس طی بیانیه ای در واکنش به رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ گفته است: ما استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در پرتاب آزمایشی را که انجام آن امروز تأیید شد، محکوم می‌کنیم.

بیانیه تند انگلیس در واکنش به رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

این پرتاب‌ها نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود که از ایران می‌خواهد هیچ‌گونه فعالیتی در رابطه با موشک‌های بالستیک قادر به حمل تسلیحات اتمی، از جمله انجام پرتاب موشک با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک را انجام ندهد».

این اقدامات تهدیدی برای امنیت بین‌المللی و منطقه بوده و از ایران می‌خواهیم فوراً چنین فعالیت‌هایی را متوقف کند.

مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ص ۱۷ سپاه

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (جمعه) در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ص ۱۷ سپاه، برگزاری این رزمایش بویژه در بخش موشکی را دارای پیام‌های بسیار واضح و آشکار توصیف و تصریح کرد: پیام این رزمایش هشدار جدی، واقعی و میدانی به تهدید‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطا‌های خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند، دستانشان را قطع خواهیم کرد.

دشمنان باید مراقب حرف‌ها و صحبت هایشان باشند

فرمانده کل سپاه فاصله بین عملیات واقعی و رزمایش موشکی سپاه را تنها در تغییر زوایای پرتاب موشک دانست و بیان کرد: بنابراین دشمنان باید مراقب حرف‌ها و صحبت هایشان باشند.

این رزمایش ترکیبی از حرکت پهپاد‌های تهاجمی و موشک‌های بالستیک نقطه زنی بود که امروز توانست اهداف نزدیک به واقعیت ما را به شکل ۱۰۰ درصد محقق کند.

همگان مشاهده کردند، اهداف توسط تمام موشک‌های پرتاب شده در آن واحد مورد هدف قرار گرفتند و منهدم شدند، این شرایط دقیقا شرایط واقعی است.

پیشرفته‌ترین طرح‌های دفاعی و تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی

سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره برگزاری این رزمایش، اظهار کرد: این رزمایش در راستای افزایش آمادگی‌های رزمی و بر اساس شبیه سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های دفاعی و تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی در حال اجرا است.

همزمانی، پیوستگی، انطباق و در هم تنیدگی طیف‌های مختلف جنگ (نرم، نیمه سخت و سخت) از جمله ویژگی‌های بارز این رزمایش است.

در این رزمایش تمرین بازی جنگ و پاسگاه فرماندهی تا پایین‌ترین رده، انتقال همزمان رویداد‌های صحنه‌های عملیات به مرکز فرماندهی در شرایط مطلوبی در حال اجرا است.

تمرین عملیات‌های دفاعی و هجومی در دریا، تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر خلیج فارس، اجرای عملیات‌های دفاع ثابت، متحرک و ضد هلی برن، تمرین گسترده رزم شبانه بخش دیگری از برنامه رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ است.

پیام رزمایش

پیام این رزمایش به دشمنان ایران؛ اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمند و نشان دادن عزم و اراده پاسداران در دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و صیانت از منافع ملی و برای دوستان و کشور‌های همسایه صلح، دوستی و ایجاد آرامش برای همسایگان است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.