• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

ساخت نمایشگر تلویزیونی قابل لیسیدن که مزه کردن طعم غذا را ممکن می‌کند

  • کد خبر : 39754
  • 26 دسامبر 2021 - 0:47
ساخت نمایشگر تلویزیونی قابل لیسیدن که مزه کردن طعم غذا را ممکن می‌کند

یک پروفسور ژاپنی، هومی میاشیتا، نمونه اولیه نمایشگر تلویزیونی قابل لیسیدن را ساخته است که بینندگان را قادر می‌سازد نه تنها محتوا را ببینند و بشنوند، بلکه آن را هم بچشند. هدف تولید این نمایشگر محقق کردن تجربه مزه کردن طعم غذا فراتر از مرزهای زمینی است.

صفحه نمایش قابل لیس زدن

با استفاده از Taste the TV، (صفحه نمایش قابل لیس زدن ) بینندگان اکنون می توانند از ده نوع طعم مختلف روی نمایشگر لذت ببرند که در صورت ترکیب، می تواند طعم های خاص غذا، از شکلات تا پیتزا را تقلید کند.

ترکیب طعم از طریق فیلم بهداشتی روی صفحه تلویزیون می چرخد ​​تا مشتریان از لیس زدن لذت ببرد.

پروفسور میاشیتا در حال مذاکره با شرکت‌ها است تا درباره کاربردهای احتمالی این تکنولوژی جدید و تجربه مزه‌ها در خانه صحبت کند. او دنیایی را تصور می‌کند که در آن می‌توان مزه‌ها را دانلود کرد. علاوه بر این، پروفسور میاشیتا فکر می‌کند که در زمان همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ این تکنولوژی می‌تواند راه ارتباطی مردم با دنیای بیرون باشد.

نمایشگر تلویزیونی قابل لیسیدن که مزه کردن طعم غذا را ممکن می‌کند

استاد دانشگاه میجی گفت: «هدف این است که این امکان را برای مردم ایجاد کنیم که تجربه چیزی مانند غذا خوردن در یک رستوران در آن سوی دنیا را داشته باشند، در حالی که در خانه خود هستند.

میاشیتا گفت علاوه بر ارائه فرصت‌های مختلف غذا خوردن در خانه، از اختراع او می‌توان برای کمک به آشپزها در یادگیری از راه دور یا در مزه کردن استفاده کرد.

جدیدترین اختراع مبتنی بر طعم

در طول نمایش TTTV، دانش آموزی داوطلب شد تا قابلیت لیسیدن صفحه نمایش را نشان دهد. پس از اینکه به نمایشگر تلویزیونی قابل لیسیدن گفت که می‌خواهد شکلات شیرینی بچشد، سرانجام یک صدای خودکار این درخواست را تکرار کرد و جت‌های طعم دهنده ماده‌ای را روی یک ورقه پلاستیکی پرتاب کردند. این دانش آموز پس از لیسیدن صفحه نمایش گفت: «مثل شکلات شیری است. “مثل سس شکلات شیرین است.”

TTTV جدیدترین اختراع مبتنی بر طعم از میاشیتا و تیم دانشجویی تقریباً ۳۰ نفره او است. پیشرفت‌های قبلی متمرکز بر طعم شامل چنگالی بود که طعم غذا را غنی‌تر می‌کرد.

اگر این نمایشگر تلویزیونی قابل لیسیدن به تولید تجاری خود برسد احتمالا قیمت آن ۸۷۵ دلار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39754

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.