• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18

مرگ ۴ مرد به خاطر سرخ کردن سیب زمینی !

  • کد خبر : 39973
  • 12 ژانویه 2022 - 11:23
مرگ ۴ مرد به خاطر سرخ کردن سیب زمینی !

بهای بی‌احتیاطی مردی که در منزلش می خواست سیب زمینی سرخ کند مرگ ۴ مرد همسایه شد!

در روز دوشنبه بیستم دی همسایه ها متوجه دود غلیظی که از یک ساختمان مسکونی تجاری در شهرزیبا برمیخواست شدند و بعد شعله های آتش ساختمان را احاطه کرد .

مأموران پلیس و آتش‌نشانی در محل حاضر شدند. و با بررسی‌ دریافتند کانون آتش‌سوزی یکی از واحدهای طبقه‌سوم مجتمع چهار طبقه‌ای است و ماموران آتش‌نشانی به سرعت برای خاموش کردن آتش وارد عمل شدند.

در ساکنان واحدی که آتش گرفته بود هنگام حادثه به سرعت از خانه‌شان بیرون آمده و نجات پیدا کرده‌اند، اما تعدادی از ساکنان واحدهای طبقه چهارم در میان دود و آتش گرفتار شدند.

ماموران برای نجات افراد گرفتار شده تلاش میکردند که یکی از افراد گرفتار شده از بالکن طبقه چهارم به پایین سقوط کرد و جان باخت.

نجات هفت نفر گرفتار شده در طبقات ساختمان

امکان وارد شدن از درب ورودی آپارتمان نبود و امدادگران با انتقال دود از طبقات و خاموش کردن آتش با نردبان مخصوص خودروی آتش نشانی وارد آن واحد شدند که با پیکر سه مرد جوان روبه‌رو شدند که در میان دود از هوش رفته بودند. ماموران سه مرد جوان را به پشت بام منتقل کردند و از آنجا تحویل عوامل اورژانس دادند که پس از معاینه تیم پزشکی اعلام کرد دو نفر از آن‌ها در دم بر اثر دود گرفتگی جان باخته‌اند، اما نفر سوم هنوز جان در بدن دارد. بنابراین نفر سوم به بیمارستان منتقل شد، اما قبل ازرسیدن به بیمارستان وی هم فوت کرد.

دیگری از آتش‌نشانان به جست‌وجوی افراد گرفتار شده در طبقات ساختمان پرداختند که موفق شدند هفت‌نفر دیگر را که در طبقه چهارم گرفتار شده بودند نجات دهند.

تحقیقات جنایی

پس از خبر مرگ چهار مرد جوان در حادثه آتش‌سوزی قاضی محمدحسین زارعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی و مأموران تشخیص هویت و پزشکی قانونی به محل اعزام شدند و تحقیقات را آغاز کردند .

ساختمان تجاری مسکونی ۲۸‌واحدی آناهیتا تعدادی از واحدهای آن تجاری و تعدادی هم مسکونی است، زمان حادثه داخل تعدادی از واحدهای تجاری کسی حضور نداشته و فقط چند واحد تجاری مشغول به کار بوده‌اند و واحد طبقه چهارم که در این حادثه چهارکشته داشت شرکت خصوصی بوده است.

و چهار مرد که در این حادثه فوت شدند متأهل بودند و یکی از آن‌ها کارمند شرکت خصوصی بوده و سه نفر دیگر مهمان او بودند که ساعتی قبل از حادثه به دعوت نگهبان وارد دفتر شده و در حال انجام کاری یا صحبت بودند که گرفتار دود آتش می‌شوند.

سقوط یکی از جانباختگان از تراس

در بررسی‌های تیم جنایی مشخص شد وقتی  واحد ۶۰‌متری طبقه‌سوم دچار آتش‌سوزی شد مرد صاحبخانه به سرعت همسر و دو فرزند خردسالش را از میان دود آتش نجات می‌دهد و با باز کردن در آپارتمان هوا به داخل خانه نفوذ کرده و آتش را شعله‌ورتر می‌کند به طوری‌که دود غلیظی تمام راهرو و پله‌های ساختمان را فرا می‌گیرد.

 چهار مرد فوت شده که متوجه بوی دود و آتش از طبقه‌پایین می‌شوند برای فرار و نجات جانشان در را باز می‌کنند، اما انبوهی انباشته از دود مانند گردبادی وارد آن واحد می‌شود و اجازه خروج به چهار مرد را نمی‌دهد و هر  سه‌نفر از آن‌ها بر اثر استنشاق دود داخل دفتر بی‌هوش می‌شوند، و یکی از آن‌ها که هنوز جان در بدن داشته به طرف تراس ساختمان می‌رود که به دلیل نامعلومی که احتمال می‌رود به خاطر دود زیاد و عجله متوجه نرده تراس نمی‌شود و به پایین سقوط می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد.

انفجار گاز پیک نیک

در بررسی‌ها مشخص شد آتش‌سوزی برا اثر انفجار اجاق گاز پیک‌نیک بوده و آنقدر شدید بوده که آثاری از وسایل خانه مانند تلویزیون باقی نگذاشته است و گرمای شدید آتش همه وسایل‌ها را ذوب کرده‌است. واحدهای دیگر به خاطر اینکه در آن زمان حادثه باز نشده آثار خیلی کم و ناچیزی از دود به داخل آن نفوذ کرده که نشان می‌داد، اگر چهار مرد فوت شده هم در ورودی را باز نمی‌کردند زنده می‌ماندند و آتش‌نشانان آن‌ها را نجات می‌دادند.

۴ مرد به خاطر سرخ کردن سیب زمینی جان باختند

صاحبخانه طبقه سوم در تحقیقات پلیس گفت: من و خانواده‌ام در این واحد مستأجر هستیم. وقتی از سر کارم به خانه آمدم همسرم در حال آشپزی بود و روی همه شعله‌های آتش ظرفی گذاشته شده بود و من میخواستم برای فرزندانم روی پیک‌نیک سیب‌زمینی سرخ کنم. اما وقتی پیک نیک را روشن کردم به خاطر نشتی که داشت آتش گرفتآن را سریع برداشتم به تراس ببرم، اما شعله‌های آتش دستم را سوزاند و پیک‌نیک رها شد و در پذیرایی روی فرش افتاد و مایع گاز پخش شد و فرش و وسایل زندگی‌ام آتش گرفت من به سرعت همسر و دو فرزندم را از میان آتش خارج کردم و دررا باز کردیم و به داخل خیابان فرار کردیم و بلافاصله با آتش‌نشانی تماس گرفتیم. آتش و دود هم همه ساختمان را فرا گرفت، نمی دانستم که چهار مرد هنگام فرار از طبقه چهارم گرفتار دود شده و جان خود را از دست داده‌اند تا اینکه عوامل آتش نشانی اجساد آن‌ها را بیرون آوردند.

بازداشت متهم

مأموران پلیس در ادامه مرد ۴۵‌ساله را به دستور بازپرس جنایی به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد چهارنفر بازداشت کردند و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار دادند.اجاق پیک‌نیک هم برای بررسی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.