• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

۷ ترفند واتساپ که حتما باید بلد باشید

  • کد خبر : 40053
  • 17 ژانویه 2022 - 16:51
7 ترفند واتساپ که حتما باید بلد باشید

برنامه واتساپ به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشنهای پیام‌رسان در دنیا تبدیل شده است. و همواره از طریق به‌روزرسانی‌ها قابلیت‌های جذابی به این اپلیکیشن افزوده می‌شود بعضی از این ترفندها ساده هستند ، اما برخی دیگر از ترفندها در واتساپ برای همه کاربران خیلی شناخته شده نیستند در این مطلب ۷ ترفند واتساپ از جدیدترین ترفندهای واتساپ را برایتان توضیح می دهیم .

ترفند واتساپ

برای اینکه زودتر ویژگی‌های جدید واتساپ در دسترس شما قرار بگیرد، می توانید برای نسخه‌ی بتای آن ثبت‌نام کنید. برای این کار، به پایین صفحه واتس اپ در گوگل پلی مراجعه کنید و بر گزینه‌ی I’m in ضربه بزنید. با این کار و سپس آپدیت کردن واتساپ، اپلیکیشن شما تبدیل به نسخه بتا می‌شود. هر وقت هم که خواستید از این نسخه خارج شوید و از نسخه معمولی استفاده کنید، در همین بخش بر گزینه‌ی leave ضربه بزنید و فرایند قبلی را تکرار کنید. البته گاهی اوقات به دلیل پر شدن ظرفیت کاربران نسخه بتا، نمی‌توان چنین کاری را انجام داد.

غیرفعال کردن دانلود خودکار

چنانچه می‌خواهید انواع و اقسام فایل‌ها در هنگام استفاده از اینترنت موبایل یا وای‌فای دانلود نشود، با مراجعه به Setting به Data and storage usage روی When using mobile data یا When connected on Wi-Fi شوید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌های مربوط به دانلود خودکار عکس‌ها، صدا، ویدیوها و اسناد را فعال یا غیرفعال کنید تا این فایل‌ها فقط به‌صورت دستی و فقط با اجازه کاربر دانلود شوند.

حجم اشغال‌شده مخاطبین

در قسمت Setting و سپس Data and storage usage به Storage usage بروید و می توانید ببینید فایل‌های ارسالی از جانب مخاطبین شما چه مقدار از فضای حافظه گجت را اشغال کرده‌اند. با کلیک بر هر یک از این مخاطبین یا گروه‌ها، آمار این فضای اشغال شده را به‌صورت تفکیکی خواهید دید.
علاوه بر مشاهده ، امکان پاک کردن این محتواها هم وجود دارد. بعد از انجام گام‌هایی که در ترفند قبل توضیح دادیم، می‌توانید بر آیکون مربوط به گروه یا مخاطب موردنظر ضربه بزنید و در بخش پایین آن، گزینه‌ی manage messages را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید گزینه‌های مربوط به محتواهای مختلف را فعال کنید تا با کلیک بر Clear messages تمام این محتواهای حجیم پاک شوند.

ایمیل کردن محتوای چت‌ها

در واتساپ علاوه بر ذخیره‌ی تاریخچه‌ی چت‌ها در فضای ابری، می‌توان محتوای آن‌ها را به خود یا دیگران ایمیل کرد. به بخش Setting و سپس Chats و در نهایت Chat history مراجعه کنید و سپس بر email chat ضربه بزنید. با این کار می‌توانید تاریخچه مربوط به مخاطب یا گروه موردنظر را انتخاب و سپس آن را ایمیل کنید.

غیرفعال کردن تیک آبی خوانده شدن

ایت ترفند واتساپ زمانی به کارتان می آید که می‌خواهید کسی از خوانده شدن پیام‌های ارسالی به شما خبردار نشود، ابتدا به Setting و Account و سپس Privacy مراجعه کنید و در نهایت گزینه Read receipts را غیرفعال کنید. البته با غیرفعال کردن این قابلیت، شما هم دیگر نمی‌توانید از خوانده شدن پیام‌هایتان خبردار شوید.

ترفند واتساپ last seen

ترفند واتساپ last seen باعث می‌شود که مخاطبین شما از آخرین باری که به واتساپ مراجعه کرده‌اید، خبردار شوند. برای غیرفعال کردن به Setting به Account و سپس Privacy مراجعه کنید. در این قسمت بر بخش Last Seen ضربه بزنید و در این بخش می‌توانید تنظیمات موردنظر خود را لحاظ کنید.

ترفند واتساپ برای نوتیفیکیشن مخاطبین

اگر پیام‌های متعددیزیادی در واتساپ دریافت می‌کنید، می‌توانید نوتیفیکیشن‌های شخصی‌سازی‌شده برای مخاطبین موردنظر خود تعریف کنید. برای این کار وارد صفحه چت با مخاطب مذکور شوید و بعد از ورود به پروفایل مخاطب، گزینه‌ی custom notifications را انتخاب کنید. با این کار وارد یک منو می‌شوید و بعد از فعال کردن گزینه use custom notifications می‌توانید مواردی مانند صدای نوتیفیکیشن، نوع ویبره و حتی رنگ LED را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید.با این ترفند می توانید با شنیدن صدای نوتیفیکیشن بفهمید چه کسی پیغام داده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.