• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

شکایت از متا به اتهام نقش داشتن در خودکشی یک دختر ۱۱ ساله

  • کد خبر : 40119
  • 22 ژانویه 2022 - 14:43

مادر یک دختر ۱۱ ساله که به اینستاگرام و اسنپ چت معتاد بود، با شکایت از متا مدعی شده است که شرکت متا و پلتفرم اسنپ در خودکشی دخترش مقصر هشتند.

این زن ادعا می کند که دخترش سلنا رودریگز قبل از اینکه سال خودکشی کند ، به مدت دو سال با “اعتیاد شدید” به پلت فرم اشتراک گذاری عکس متا و برنامه پیام رسانی اسنپ دست و پنجه نرم کرد.

«تمی رودریگز» در شکایت خود ادعا می‌کند که این پلتفرم‌ها بر اساس نوعی «جذابیت» ایجاد شده‌اند که ذاتا مضر است، به ویژه برای کاربران جوانی مانند دخترش «سلنا» که خودکشی کرده است.

رودریگز ادعا می‌کند که استفاده از خدمات این اپلیکیشن‌ها باعث شده تا دختر او از افسردگی، کم خوابی، غیبت در مدرسه، اختلالات غذا خوردن و آسیب به خود رنج ببرد که در نهایت منجر به خودکشی او شده است.

و یک درمانگر نیز با تایید این ادعا توضیح داده: «هرگز بیماری را تا این حد با اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی ندیده است.»

شکایت از متا به اتهام نقش داشتن در خودکشی یک دختر ۱۱ ساله

این شکایت شدیدترین انتقاد خود را به اسنپ چت وارد می‌کند و می‌گوید این پلتفرم به کاربران برای تعامل به روش‌های «بیش از حد و خطرناک» پاداش می‌دهد.و مادر سلنا ادعا می کند که نقص محصول، سهل انگاری و نقض قانون حمایت از مصرف کننده دلیل اعتیاد دخترش به این پلتفرم و نهایتا خودکشی او بوده است.

سخنگوی اسنپ گفته است : اسنپ چت به افراد کمک می کند تا با دوستان واقعی خود بدون برخی از فشارهای عمومی و پلتفرم های رسانه های اجتماعی سنتی ارتباط برقرار کنند و عمداً تماس افراد غریبه با جوانان را سخت می کند. ما با بسیاری از سازمان‌های سلامت روان همکاری نزدیک داریم تا ابزارها و منابع درون‌برنامه‌ای را برای کاربران اسنپ‌چت‌ به‌عنوان بخشی از کار مداوم خود برای ایمن نگه‌داشتن جامعه‌مان فراهم کنیم.»

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به لطف قانون فدرال سال ۱۹۹۶ که پلتفرم‌های اینترنتی را از مسئولیت مطالبی که کاربران آنلاین ارسال می‌کنند محافظت می‌کند، تا حد زیادی موفق شده‌اند تا از شکایاتی که آنها را به خاطر صدمات شخصی سرزنش می‌کنند، مقابله کنند.

این شکایت اولین شکایتی نیست که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو طرح شده است که خودکشی یک نوجوان را در رسانه‌های اجتماعی مقصر می‌داند.

اینستاگرام برای سلامت روان نوجوانان و بزرگسالان مضر است

در ماه نوامبر، گروهی از دادستان‌های کل ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد اینستاگرام انجام دادند که برای سلامت روان نوجوانان و بزرگسالان مضر است. تحقیقات این ایالت ها پس از آن آغاز شد که یکی از کارمندان سابق فیس بوک در کنگره شهادت داد که این شرکت از تأثیرات مضر سرویس های خود مانند اینستاگرام اطلاع داشت، اما فاش نکرد.

واکنش شدید علیه رسانه های اجتماعی به ایالات متحده محدود نمی شود، پدر یک دختر ۱۴ ساله در بریتانیا در سال ۲۰۱۷ هم درخودکشی دخترش اینستاگرام را مقصر دانست.

شکایت از متا به اتهام نقش داشتن در خودکشی یک دختر 11 ساله
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.