• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
24

انتقاد تند محسن تنابنده از صحبت‌های اخیر علم الهدی

  • کد خبر : 40152
  • 24 ژانویه 2022 - 14:05
انتقاد تند محسن تنابنده از صحبت‌های اخیر علم الهدی

محسن تنابنده در واکنش به صحبت‌های اخیر سیداحمد علم‌الهدی نوشته است : مگر می‌شود پذیرفت یا توجیه کرد دستورات این‌چنینی از تریبون رسمی برای نفرت‌پراکنی بین مردم را؟

صحبت‌های اخیر علم الهدی

آیت الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه در خطبه های نمازجمعه مشهد که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد در قسمتی از سخنانش بیان کرد : بی حجابی در عرصه های اجتماعی نماد آزادی زن نیست بلکه نشانگر آزادی مرد است و آزادی زن در این است که با صیانت، خود را حفظ کند تا مورد تجاوز ستمگرانه یک مرد ولو در حد نگاه و تماشا قرار نگیرد.

زنان به دلیل تفاوتهای عاطفی، فکری و جسمی ساختار بخصوصی دارند و از نظر جسمی آسیب پذیر و نیازمند صیانت هستند و از این طریق شخصیت و مقام زن محفوظ می ماند در غیر این صورت این شخصیت از بین رفته و مورد تجاوز قرار می گیرد.

در آیه ۵۹ سوره احزاب بر پوشش چادر دستور داده شده است . در این آیه رسول اکرم به زنان می‌گویند برای جلوگیری از شناخته شدن و مورد اذیت واقع شدن، چادر یا همان پوشش سراسری داشته باشند.

نباید با اسلام دشمنی کنیم و همه بدانند در صیانت از دین و غیرتمندی دینی الگوی ما شهید نواب صفوی است که هر آنچه منکَر خداوند بود را بلافاصله و با شهامت با آن مقابله می کرد و غیرت دینی نباید اجازه دهد عده‌ای از اراذل و اوباش به حلال و حرام خدا حمله کنند و به مسخره کردن دین بپردازند.

در کشوری که دارای حکومت اسلامی است زندگی می کنیم اما همچنان در مظاهر اسلامی و حکمرانی دینی در زندگی اجتماعی دارای مساله و مشکل هستیم و این وضعیت بی حجابی در شهرها توسط یک عده عناصر ناهنجار و بی حجاب صحیح نیست.

مظاهر اجتماعی ما مالامال از مفاسد و منکرات و بی حجابی شده و متاسفانه بی تفاوت از کنار این وضعیت گذر می کنیم.

یک خانم بدحجاب باید احساس کند مردم از او متنفر هستند و ابراز نفرت از زن بدحجاب برای مردم یک تکلیف الهی است و برای این منظور به حرکت مردمی نیاز است.

انتقاد تند محسن تنابنده از صحبت‌های اخیر علم الهدی

محسن تنابنده، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس در صفحه اینستاگرامش در انتقاد به صحبتهای علم الهدی نوشت:

«چند ضرورت باعث ساخته‌شدن فیلم «عنکبوت» شد. یکی از آن‌ها، حرف‌هایی است که دیروز گفته و شنیده شد. به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفته است: «یک خانم بدحجاب باید احساس کند مردم از او متنفر هستند و ابراز نفرت از زن بدحجاب برای مردم یک تکلیف الهی است و برای این منظور به حرکت مردمی نیاز است.»

مگر می‌شود پذیرفت یا توجیه کرد دستورات این‌چنینی از تریبون رسمی برای نفرت‌پراکنی بین مردم را؟! حرف‌هایی که گاهی به قیمت جان آدم‌ها تمام شده و چه بسا باز هم بشود. پ. ن: تصاویر مربوط به قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای مشهد ۱۳۷۹ #عنکبوت.»

بازیگران فیلم عنکبوت

«عنکبوت» نام فیلمی به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، نویسندگی اکتای براهنی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و محصول سال ۱۳۹۸ است.

محسن تنابنده در نقشی خاص در فیلم عنکبوت ظاهر شد. و یکی از متفاوت ترین نقش های تنابنده در سینما است.

محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان بخش، فرید سجادى حسینى، على باقرى، مهدى حسینى نیا، حمیدرضا هدایتى راد، گلنوش قهرمانى، آتیه جاوید، مهدخت مولایى، نیوشا علیپور، یوسف خسروى، غلامعلى رضایى، حمید حاجى محمدزاده، میثم دامن زه، حامد شیخى، رضا شیخ انصارى، سید جمشید حسینى، آویسا سجادى، سحر عبداللهى و امیر سیدى گروه بازیگران را تشکیل می‌دهند.

داستان فیلم عنکبوت

محسن تنابنده نقش قاتل عنکبوتی را بازی می کند. این فیلم روایت زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت آسیب‌ شناسی و نقد نگاه تند است. «عنکبوت» در کنار یک داستان جنایی با رگه‌های پررنگ اجتماعی اش می‌تواند از فیلم‌های بحث برانگیز باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.