• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

دستگیری سازندگان کلیپ‌های دوربین ‌مخفی غیرمجاز

  • کد خبر : 40205
  • 26 ژانویه 2022 - 12:34
دستگیری سازندگان کلیپ‌های دوربین ‌مخفی غیرمجاز

پلیس فتا در باره دستگیری سازندگان کلیپ‌های دوربین ‌مخفی اعلام  کرد : ۱۷پسرجوان و تحصیل‌کرده که بدون مجوز اقدام به تهیه و انتشار کلیپ‌های دوربین‌مخفی در فضای مجازی می‌کردند که باعث آزار رعب و حشت  مردم و ایجاد مزاحمت، رعب و وحشت و بی‌حرمتی به بانوان می شدند با تلاش های پلیس فتا دستگیر شدند.

دستگیری سازندگان کلیپ‌های دوربین ‌مخفی

مأموران پلیس فتا متوجه انتشار کلیپ‌های عجیب دوربین‌مخفی در فضای مجازی شدند و تحقیقات را در این زمینه آغاز کردند. یکی از این دوربین مخفی ها اقدام عجیب پسر جوان روی پله‌های برقی‌ بود.

 او درحالی‌که کیک خامه‌ای در دست داشت آن را به‌صورت زنانی که روی پله برقی بودند می‌کوبید و انتشار این کلیپ باعث ایجاد جوی از استرس و ناآرامی شده بود.

ایجاد مزاحمت، رعب و وحشت و بی‌حرمتی به بانوان

 سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران درباره دستگیری سازندگان کلیپ‌های دوربین ‌مخفی غیرمجاز گفت: امنیت روانی مردم یکی از دغدغه‌های مهم پلیس فتاست و انتشار فیلم‌هایی تحت عنوان دوربین مخفی این امنیت روانی را بر هم زده بود.

تماس‌های زیادی از طرف مردم داشتیم که از پلیس فتا درخواست می‌کردند این موضوع را پیگیری کنند. با توجه به اینکه در بسیاری از موارد شاهد ایجاد مزاحمت، رعب و وحشت و بی‌حرمتی به بانوان بودیم تحقیقات آغاز شد و ۱۷نفر از افرادی که اقدام به ساخت و انتشار این کلیپ‌ می‌کردند دستگیر شدند. مجموع دنبال‌کنندگان این افراد که ۱۲صفحه را در فضای مجازی می‌گرداندند بیش از ۴میلیون نفر است که صفحات آنها هم مسدود شد.

به هیچ عنوان پلیس مخالف شادی مردم نیست اما شادی به چه قیمتی؟ همه این اقدامات در قانون جرم تلقی شده و پلیس هم با قاطعیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

پرتاب کیک به صورت مردم

شایان ۳۰ساله، فوق لیسانس مهندسی شبکه است شغلش نصب سیستم‌های رایانه‌ای است گفته است از چند وقت قبل برای شاد کردن مردم و جذب فالوئر در فضای مجازی تصمیم گرفتم کلیپ درست کنم کیک خامه‌ای را به‌صورت افراد و بعضا دختران و زنان پرتاب و فیلم تهیه می‌کردم بعد رضایتشان را می‌گرفتم و حتی لباس هایشان را هم به خشک‌شویی می‌بردم. از لحاظ روانشناسی مردم را بررسی می‌کردم و معمولا به سراغ افرادی می‌رفتم که ظاهر آرامی داشتند و پس از آنکه کیک با صورتشان برخورد می‌کرد کمتر سر و صدا می‌کردند.

صبر می‌کردم پله‌ها کمی خلوت شود و بعد دوستم هم شروع می‌کرد به فیلمبرداری. عکس‌العمل مردم دیدنی و جالب بود. البته من بعد از تهیه فیلم به سراغشان می‌رفتم و توضیح می‌دادم که در برابر دوربین مخفی قرار دادند. پس از آن هم رضایت آنها را برای انتشار فیلم جلب و حتی مبلغی هم پرداخت می‌کردم.   لباس‌های‌شان را هم به خشک‌شویی می‌بردم.

حدود ۴مرتبه این شوخی عجیب را انجام دادم، و از دوربین مخفی‌های خارجی الگو گرفتم تصمیم داشتم لبخند را به لبان مردم بنشانم اما تصورم اشتباه بود و ظاهرا باعث ناامنی و ترس مردم شده‌ام.من قصد آزار رساندن به کسی را نداشتم

اوحدود نیم میلیون  فالوئر در اینستاگرام دارد.

شوخی های بی‌مزه برای جذب فالوور

یکی دیگر از دستگیرشدگان مهدی نام دارد او در این باره گفته است : به داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌رفتم و درحالی‌که پنهانی فیلم تهیه می‌کردم به فروشنده می‌گفتم پوشک سایز من دارید؟! عکس‌العمل افراد حاضر در آنجا عالی بود و شاید شوخی بی‌مزه‌ای باشد اما مردم قهقهه سر می‌دادند. البته بعد از تهیه فیلم از عکس العمل مردم به آنها می‌گفتم که در برابر دوربین مخفی قرار دارند.

یک‌بار هم رفتم ساندویچی و گفتم همبرگر می‌خواهم. ناگهان پرسیدم گوشت سگ است یا خر یا شتر؟ همین سؤال من باعث تعجب خیلی‌ها می‌شد و واکنش مردم در برابر این شوخی بی‌مزه من جالب بود. تمام این فیلم‌ها را در فضای مجازی پست می‌کردم و دست‌به‌دست می‌چرخید و هر روز افراد زیادی به پیج من سرازیر می‌شدند.

ترساندن مردم و تهیه کلیپ

متهم دیگر سینا ۲۰ساله و تکنیسین برق است او پشت مردم راه می‌افتاد و صداهای عجیب و غریب یا ترسناک درمی‌آورد تا آنها را بترساندو از عکس‌العمل آنها فیلم می‌گرفت و بعد به آنها می‌گفت که در برابر دوربین مخفی قرار دارند.

سینا می‌گوید: مردم گاهی جا می‌خوردند و به جای اینکه بترسند می‌خندیدند. چون چهره من خیلی خنده‌دار است. شاید همه فکر می‌کردند من دیوانه‌ام یا مشکل عقلی دارم و به همین دلیل حرفی نمی‌زدند. با وجود این هرکس عصبی می‌شد سعی می‌کردم رضایتش را جلب کنم. مدتی است که این کار را می‌کنم تا حالا ۶۰فیلم گرفتم و حدود ۵۰۰هزار فالوئر دارم. انگیزه‌ام پول بود چون هرچه دنبال‌کننده‌هایم زیادتر شود می‌توانم تبلیغات بیشتری بگیرم و درآمد کسب کنم. نمی‌دانستم این اقدام عجیب من جرم تلقی می‌شود و دستگیرم می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.