• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18

آغاز ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ + جزییات

  • کد خبر : 40250
  • 30 ژانویه 2022 - 12:10
آغاز ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ + جزییات

نام ‌نویسی برای داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۱ ورود به موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ از امروز (یکشنبه) دهم بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا هفده بهمن ادامه دارد. یکی از تغییرات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته پزشکی است که از کنکور سال ۱۴۰۱ اعمال میشود.

ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱

طبق اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام برای شرکت در کنکور ۱۴۰۱ فقط از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود.

زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱

این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه هشتم تا ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار میشود.

دفترچه راهنما به همراه اطلاعیه تکمیلی ثبت نام در این آزمون از امروز و همزمان با شروع ثبت نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس است.

آزمون سراسری ۱۴۰۱ در تیرماه سال آینده برگزار میشود. نتایج اولیه به همراه انتخاب رشته در مردادماه اعلام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون در هفته سوم شهریور ماه تا قبل از مهرماه اعلام میشود.

افزایش ظرفیت رشته های پزشکی

زمان بندی برگزاری مراحل این آزمون تغییری ندارد و تغییر سهمیه ها در این کنکور اعمال نمی شود. فقط ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی ۲۰ درصد معادل هزار و ۶۰۰ نفر افزایش می یابد.

احسان جمالی معاون سازمان سنجش اعلام کرد :یکی از تغییرات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته پزشکی است که از کنکور سال ۱۴۰۱ اعمال میشود. ظرفیت پزشکی از هشت هزار نفر فعلی به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش مییابد که این ظرفیت بر اساس آئین نامه اجرایی که وزارت بهداشت آن را تدوین میکند، اعمال خواهد شد. این ظرفیت ویژه مناطق محروم است و نحوه توزیع آن از سوی وزارت بهداشت اعلام میشود.

تغییر دیگر درباره رشته بهیاری است که ضریب چهار دروس تخصصی برای بهیاران از کنکور ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد. همچنین پیش از این ظرفیت رشته بهیاری به دوره روزانه اختصاص داشت که با تغییر در پذیرش این رشته، بهیاری در تمام دوره ها و دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40250

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.