• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

حمله غیر منتظره ایران منجر به فروپاشی اسرائیل خواهد شد

  • کد خبر : 40550
  • 13 فوریه 2022 - 11:21
حمله غیر منتظره ایران منجر به فروپاشی اسرائیل خواهد شد

طبق گفته یک روزنامه صهیونیستی اسرائیل از جنگ غیرمنتظره ایران و سوریه‌، لبنان و غزه به شدت نگران است.

حمله غیر منتظره ایران منجر به فروپاشی اسرائیل خواهد شد

یوسی بلوم ‌هالیوی  مورخ و تحلیل‌گر ساماندهی اطلاعات، در یک تحلیل برای روزنامه معاریو نوشته است: اسرائیل به شدت از جنگ غیرمنتظره چند جبهه‌ای ایران نگران است که به یک باره از سوی تهران‌، سوریه‌، لبنان و غزه انجام خواهد گرفت. چنین جنگی منجر به “فروپاشی اسرائیل” می‌شود.

ایران با انجام حملات تحریک‌آمیز علیه اسرائیل پیشدستی خواهد کرد و پس از واکنش نشان دادن اسرائیل‌، شرکای تهران در سوریه‌، لبنان و غزه به همراه عناصر عرب در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) و در کرانه باختری و بیت‌المقدس ملحق می‌شوند. حملات هوایی شروع می‌شود و شامل شلیک موشک به طور فشرده از سوی ایران و سوریه به همراه شلیک موشک‌های هدایت شونده علیه تاسیسات نیروهای هوایی و سامانه‌های فرماندهی و کنترل‌کننده و اطلاعاتی و محاسباتی می‌شود.

حملات الکترونیکی و شلیک موشک به اسرائیل

او در ادامه نوشت :حملات الکترونیکی و شلیک موشک علیه سامانه‌های انرژی و آب و سوخت و حمل‌ونقل زمینی و دریایی و هوایی و انبارهای مواد غذایی و سیلوهای حبوبات در بنادر دریایی و باندهای مسلح عرب در داخل شکل می‌گیرد و با حضور گروه‌هایی از تظاهرکنندگان در جاده‌های منتهی به جبهه‌ها همراه خواهد شد. حمله زمینی از سوی نیروهای کماندو حزب‌الله هم در مرزهای جنوب لبنان و از سوی نیروهای سوریه و شبه نظامیان در بلندی‌های جولان بعد از آتشبار شکل گرفته از سوی ایران آغاز می‌شود.

حمله ایران به اسراییل با شلیک موشک‌های نقطه زن و پهپادهای انتحاری

یوسی بلوم ‌هالیوی در ادامه تحلیلش چنین نوشت : در این روند، حزب‌الله به تمام خطوط مرزی از جمله دست‌کم ۱۲ نقطه راهبردی حمله خواهد کرد و حماس و جهاد اسلامی با شلیک موشک و گلوله‌های خمپاره به مناطق نزدیک به نوار غزه به خطوط هم مرز با غزه حمله می‌کنند و همزمان با آن با موشک‌های دوربرد تاسیسات نظامی و فرودگاه‌ها و پایگاه‌های لجستیک و تاسیسات مهم در دیمونا و مناطق جنوبی را مورد هدف قرار می‌دهند.

حمله ایران شامل شلیک موشک‌های نقطه زن و پهپادهای انتحاری و هواپیماهای جاسوسی از سوی لبنان‌، سوریه‌، عراق‌، یمن و ایران خواهد شد. هدف از این مرحله‌، بازداشتن بازوهای زمینی از رسیدن به مراکز جذب نیرو و فرودگاه‌ها است. این حمله فورا با بسیج عمومی و تقسیم تیم‌های نظامی میان مرزهای شمالی و جنوبی همراه می‌شود که در واکنش به حمله یاد شده انجام می‌گیرد و تیم‌های نیروهای ذخیره نیز آمادگی لازم را کسب می‌کنند.

سامانه‌های دفاعی اسرائیل نمی‌توانند با شلیک هزاران موشک مقابله کنند

او در پایان این تحلیل نوشته است: نیروی هوایی که انتظار می‌رود برای دفاع از حریم هوایی و حمله به اعماق اهداف و تاسیسات دشمن در آمادگی کامل بسر می‌برد، فاقد توانمندی‌های دفاعی کارآمد به منظور پیشگیری از شلیک موشک از هر نوع آن علیه حریم راهبردی حیاتی اسرائیل است و سامانه‌های دفاعی اسرائیل نمی‌توانند با شلیک هزاران موشک در هر روز مقابله کنند.

در این جنگ احتمالی، سامانه زمینی نیروی هوایی متحمل تلفات سنگینی می‌شود که شامل باندهای فرودگاه‌ها و آشیانه‌های هواپیماها است. اسکادران‌های نیروی هوایی مجبورند از باندهای اضطراری در جاده‌های طولی و حتی در کشورهای همسایه دوست اسرائیل استفاده کنند. همچنین نیروهای زمینی و دریایی اسرائیل به شدت متحمل تلفات سنگین خواهند شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.