• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

انتقاد شدید امام جمعه ها به جشنواره فجر و اظهارات نوشین معراجی درباره ازدواج سفید

  • کد خبر : 40609
  • 19 فوریه 2022 - 17:22
انتقاد شدید امام جمعه ها به جشنواره فجر و اظهارات نوشین معراجی درباره ازدواج سفید

بعد از پایان چهلمین جشنواره فیلم فجر، انتقادهای گسترده و سراسری علیه جشنواره فیلم فجر و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تریبون نماز جمعه رسید. وانتقادات بسیار جدی و شدیدی صورت گرفت و در شهرهای مختلف مسئولان وزارت ارشاد مورد عتاب قرار گرفته اند.و انتقادات بسیاری به اظهارات نوشین معراجی درباره ازدواج سفید و حلال زادگی فرزند این نوع ازدواج شد شد.

انتقاد شدید امام جمعه ها به جشنواره فجر و اظهارات نوشین معراجی درباره ازدواج سفید

علاوه بر پوشش نامناسب برخی بازیگران و مانور بدحجابی و لباس های عجیب و غریب در کاخ جشنواره، یک اظهار نظر جنجالی و سکوت مسئولان جشنواره عامل اصلی این انتقادهاست. در بسیاری از شهرهای کشور تریبون امام جمعه ها انتقاد شدید از جشنواره فیلم فجر به دلیل نوع پوشش بازیگران و همچنین صحبت های نوشین معراجی نویسنده فیلم نمور در مورد حلال‌زاده و حرام‌زاده بودن بچه‌ای که از روابط نامشروع به دنیا می‌آید، بود.

اظهارات نوشین معراجی درباره حلال زادگی

در نشست خبری فیلم نمور به کارگردانی داوود بیدل و نویسندگی نوشین معراجی در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برگزار شد و فیلم صحبت های جنجالی و غیرشرعی نوشین معراجی درباره حلال زادگی خبرساز شده و واکنش های زیادی را در پی داشته است.

در نشست خبری فیلم «نمور» که در آخرین روز جشنواره فجر ۱۴۰۰ برزگار شد، نوشین معراجی، نویسنده فیلمنامه این اثر در اظهاراتی عجیب گفت: «وقتی دو نفر همدیگر را دوست دارند، عشقی که بین‌شان وجود داشته، آنقدر حرمت دارد که حتی بدون صیغه هم نامزد باشند، بچه‌ای که از آن‌ها به دنیا می‌آید، به‌نظر من حلال‌زاده است!»

نوشین معراجی عذرخواهی کرد

نوشین معراجی نویسنده فیلم نمور با صحبت های خود درباره ی حلال زادگی جنجال آفرین شد از تقطیع صحبت هایش گفت و عذرخواهی کرد. معراجی در این باره گفته است:

درخصوص ویدیوی تقطیع شده از صحبت‌های بنده پیرامون پاسخ به خبرنگاری که به کیفیت ارتباط شرعی دو کاراکتر فیلم سینمایی «نمور» اشاره کرد و توضیح خواست، طی روزهای گذشته بخشی از پاسخ من به شکلی سوءتفاهم‌برانگیز منتشر شد که باید خدمت هموطنان عزیزم عرض کنم: اینجانب نوشین معراجی به عنوان یک ایرانیِ مقید به دین اسلام و با اطلاع و آگاهی از مناسبات و شرعیاتمقدس شیعیان، طبیعی است که جاری شدن خطبه عقد در هنگام ازدواج زوجین را لازم و قطعی می‌دانم و به آن اعتقاد راسخ دارم.

همان‌طور که بر مبنای همین اعتقاد و آگاهی خود نیز تجربه شیرین عقد شرعی و رسمی را داشته و بنابراین، سوءبرداشت از صحبت‌های من در پاسخ به خبرنگار مذکور، خلاف واقع است و صحبت بنده اشاره به وجود عشق به‌عنوان یک مکمل در کنار عقد شرعی بوده و به هیچ وجه در رد و تکذیب چنین چیزی سخن به زبان نیاوردم.

بنابراین ضمن تاکید بر این‌که اینجانب به اصول اخلاقی و دینی در روابط زن و مرد ایمان کامل دارم، لازم است در صورتی که شرایط پرفشار نشست‌های خبری و فضای حاکم بر جشنواره موجب شده که حق مطلب به درستی ادا نشود و موجبات رنجش برخی هم‌میهنان عزیز را فراهم آورد، مراتب عذرخواهی خود را تقدیم کنم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.