• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

راهکارهایی برای اینکه باتری گوشی آیفون شارژ بیشتری نگه دارد

  • کد خبر : 40624
  • 21 فوریه 2022 - 15:10
راهکارهایی برای اینکه باتری گوشی آیفون شارژ بیشتری نگه دارد

برای اینکه باتری گوشی آیفون شارژ بیشتری نگه دارد از دمای شدید محیط اجتناب کنید.دستگاه شما به گونه ای طراحی شده است که در طیف وسیعی از دمای محیط به خوبی عمل کند، اما بسیار مهم است که دستگاه خود را در معرض دمای محیط بالاتر از ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) قرار ندهید، که می تواند به طور دائم به ظرفیت باتری آسیب برساند. شارژ دستگاه در دمای بالای محیط می تواند آسیب بیشتری به آن وارد کند.

هنگام شارژ قاب گوشی را خارج کنید

شارژ کردن دستگاه شما زمانی که داخل کیف‌های خاصی است ممکن است گرمای اضافی ایجاد کند که می‌تواند بر ظرفیت باتری تأثیر بگذارد. اگر متوجه شدید که دستگاهتان هنگام شارژ داغ می شود، ابتدا آن را از قاب محافظ گوشی خارج کنید. برای مدل‌های Apple Watch Edition، مطمئن شوید که درب جعبه شارژ مغناطیسی خاموش است.

در صورت نگهداری طولانی مدت گوشی را نیمه شارژ نگه دارید

باتری دستگاه خود را به طور کامل شارژ یا خالی نکنید  آن را تا حدود ۵۰ درصد شارژ کنید. اگر دستگاهی را در زمانی که باتری آن به طور کامل تخلیه شده است ذخیره کنید، باتری ممکن است در حالت تخلیه عمیق قرار گیرد که باعث می شود آن را در نگه داشتن شارژ ناتوان کند. برعکس، اگر باتری را برای مدت زمان طولانی به طور کامل شارژ کنید، ممکن است مقداری ظرفیت باتری را از دست بدهد و به عمر باتری کوتاه‌تر منجر شود.

برای جلوگیری از استفاده اضافی از باتری، دستگاه را خاموش کنید

دستگاه خود را در محیطی خنک و بدون رطوبت با دمای کمتر از ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲ درجه سانتیگراد) قرار دهید.بسته به مدت زمانی که دستگاه خود را ذخیره می کنید، ممکن است وقتی دستگاه خود را از حافظه بلندمدت خارج می کنید، در حالت باتری کم باشد. بعد از اینکه از حافظه خارج شد، ممکن است قبل از استفاده از آداپتور اصلی به ۲۰ دقیقه شارژ نیاز داشته باشد.

نکاتی برای شارژ iPhone، iPad و iPod touch

همیشه مطمئن شوید که دستگاه شما از آخرین نسخه iOS استفاده می کند.
اگر از iOS 5 یا جدیدتر استفاده می کنید، ببینید آیا به به روز رسانی نیاز دارید یا خیر. به Settings > General > Software Update بروید.
اگر به‌روزرسانی در دسترس است، می‌توانید دستگاه خود را به منبع برق وصل کنید و به‌صورت بی‌سیم به‌روزرسانی کنید یا آن را به رایانه خود وصل کنید و با آخرین نسخه iTunes به‌روزرسانی کنید.

تنظیمات خود را بهینه کنید

دو راه ساده برای حفظ عمر باتری وجود دارد — مهم نیست که چگونه از دستگاه خود استفاده می کنید: تنظیم روشنایی صفحه و استفاده از Wi-Fi.

برای افزایش عمر باتری، صفحه را کم نور کنید یا روشنایی خودکار را روشن کنید.

برای کم کردن نور، Control Center را باز کنید و نوار لغزنده Brightness را به پایین بکشید.

روشنایی خودکار صفحه نمایش شما را به طور خودکار با شرایط نوری تنظیم می کند. برای فعال کردن آن، به Settings > Accessibility بروید. روی Display & Text Size ضربه بزنید، سپس Auto-Brightness را روشن کنید.

وقتی از دستگاه خود برای دسترسی به داده ها استفاده می کنید، اتصال Wi-Fi انرژی کمتری نسبت به شبکه تلفن همراه مصرف می کند — بنابراین Wi-Fi را همیشه روشن نگه دارید. برای روشن کردن Wi-Fi، به تنظیمات > Wi-Fi بروید تا به شبکه Wi-Fi دسترسی پیدا کنید.

حالت کم مصرف را فعال کنید

حالت کم مصرف که با iOS 9 معرفی شد، یک راه آسان برای افزایش عمر باتری آیفون شما در زمانی که شروع به کم شدن می کند است. آیفون شما به شما امکان می‌دهد زمانی که سطح باتری شما به ۲۰% کاهش می‌یابد و دوباره به ۱۰% می‌رسد، و به شما امکان می‌دهد با یک ضربه حالت کم مصرف را روشن کنید. یا می توانید با رفتن به تنظیمات > باتری آن را فعال کنید. حالت کم مصرف روشنایی نمایشگر را کاهش می دهد، عملکرد دستگاه را بهینه می کند و انیمیشن های سیستم را به حداقل می رساند. برنامه‌هایی از جمله Mail محتوا را در پس‌زمینه دانلود نمی‌کنند و ویژگی‌هایی مانند AirDrop، همگام‌سازی iCloud و Continuity غیرفعال می‌شوند. همچنان می‌توانید از عملکردهای کلیدی مانند برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی، ایمیل و پیام‌ها، دسترسی به اینترنت و غیره استفاده کنید. و هنگامی که تلفن شما دوباره شارژ شد، حالت کم مصرف به طور خودکار خاموش می شود.

مشاهده اطلاعات مصرف باتری

با iOS، می توانید به راحتی عمر باتری دستگاه خود را مدیریت کنید، زیرا می توانید نسبت باتری خود را که توسط هر برنامه استفاده می شود (مگر اینکه دستگاه در حال شارژ شدن باشد) مشاهده کنید. برای مشاهده میزان مصرف خود، به تنظیمات > باتری بروید.

فعالیت پس زمینه این نشان می‌دهد که باتری در حالی که در پس‌زمینه بود توسط برنامه استفاده می‌شد – یعنی زمانی که شما از برنامه دیگری استفاده می‌کردید.

برای بهبود عمر باتری، می‌توانید ویژگی را خاموش کنید که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد در پس‌زمینه به‌روزرسانی شوند. به Settings > General > Background App Refresh بروید و Wi-Fi، Wi-Fi & Cellular Data یا Off را انتخاب کنید تا Background App Refresh را به طور کامل خاموش کنید.

اگر برنامه Mail فعالیت پس‌زمینه را فهرست می‌کند، می‌توانید انتخاب کنید که داده‌ها به صورت دستی واکشی شوند یا فاصله واکشی را افزایش دهید. به Settings > Accounts & Passwords > Fetch New Data بروید.

خاموش کردن موقعیت مکانی

موقعیت مکانی و موقعیت مکانی پس زمینه این نشان می دهد که برنامه از خدمات مکان استفاده می کند.

می‌توانید با خاموش کردن سرویس‌های مکان برای برنامه، عمر باتری خود را بهینه کنید. در تنظیمات > حریم خصوصی > خدمات موقعیت مکانی آن را خاموش کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.