• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14

حمله روسیه به اوکراین آغاز شد / ۸۰ درصد از نیروهای نظامی روسیه در اطراف اوکراین جمع شده اند

  • کد خبر : 40658
  • 24 فوریه 2022 - 10:48
حمله روسیه به اوکراین آغاز شد

حمله روسیه به اوکراین بامداد پنجشنبه به وقت محلی آغاز شد. روسیه زیر ساخت ها و مرزبان ها اوکراین را هدف حمله موشکی قرار داد.

حمله روسیه به اوکراین آغاز شد

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از اقدام نظامی در اوکراین خبر داد، صدای انفجارهایی در کیف پایتخت این کشور شنیده شد.اولین انفجارها در کیف حدود ساعت پنج صبح به وقت محلی شنیده شد. نیروهای روسی بامداد پنجشنبه به وقت محلی حمله ای را به اوکراین آغاز کردند که نقطه اوج ویرانگر ماه ها تجمع نظامی کرملین در نزدیکی مرز همسایه شوروی سابق است.

۸۰ درصد از نیروهای نظامی روسیه در اطراف اوکراین جمع شده اند

حمله روسیه به اوکراین که توسط پوتین برنامه ریزی شده بود. حتی زمانی که اروپا و ایالات متحده آخرین تلاش‌ها را برای دیپلماسی در جریان نشست اضطراری سازمان ملل در چهارشنبه شب انجام دادند.

یک مقام پنتاگون اوایل روز چهارشنبه گفت که حدود ۸۰ درصد از نیروهای نظامی روسیه که در اطراف اوکراین جمع شده اند «آماده حمله» هستند.

آنها به معنای واقعی کلمه اکنون آماده رفتن هستند اگر دستور رفتن را دریافت کنند. روسیه به اندازه کافی دارایی های هوانوردی، دریایی و زمینی را برای “تهاجم گسترده” جمع آوری کرده است.

تجمع مداوم نیروهای کرملین در امتداد مرز اوکراین با روسیه

طی سخنرانی در سازمان ملل برای ماه‌ها، ایالات متحده و متحدان غربی‌اش شاهد تجمع مداوم نیروهای کرملین در امتداد مرز اوکراین با روسیه و بلاروس بودند. افزایش حضور نظامی شبیه کتاب بازی روسیه قبل از الحاق غیرقانونی کریمه در سال ۲۰۱۴ است که شبه جزیره ای در دریای سیاه را برانگیخت، که شورش بین المللی را برانگیخت و تحریم هایی را علیه مسکو ایجاد کرد.

کرملین این موضوع را رد کرده است که استقرار فوق‌العاده نیروهای روسی مجهز به تجهیزات نظامی پیشرفته در امتداد مرزهای اوکراین برای تهاجم آماده می‌شود.

این تهاجم به دنبال تصمیم خیره کننده پوتین برای به رسمیت شناختن دو منطقه جدا شده در شرق اوکراین صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.