• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17

تصمیم اتحادیه اروپا بریتانیا، کانادا و ایالات متحده به حذف بانک های روسیه از سوئیفت

  • کد خبر : 40701
  • 27 فوریه 2022 - 14:07
تصمیم اتحادیه اروپا بریتانیا، کانادا و ایالات متحده به حذف بانک های روسیه از سوئیفت

اتحادیه اروپا ، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده تصمیم به حذف بانک های روسیه از سوئیفت (SWIFT) گرفتند.

تصمیم اتحادیه اروپا بریتانیا، کانادا و ایالات متحده به حذف بانک های روسیه از سوئیفت

ایالات متحده، متحدان اروپایی و کانادا روز شنبه توافق کردند که بانک های کلیدی روسیه را از سیستم پیام رسانی بین بانکی، سوئیفت، حذف کنند، اقدامی فوق العاده که این کشور را از بسیاری از سیستم مالی جهانی جدا می کند.

بیانیه حذف بانک های روسیه از سوئیفت

قدرت‌های جهانی در بیانیه‌ای مشترک با اعلام این اقدام تلافی‌جویانه نوشتند: « بانک‌های روسیه از سیستم مالی بین‌المللی جدا خواهد شد».

حذف مسکو از سوئیفت، که مخفف جامعه ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان است، به این معنی است که بانک‌های روسیه نمی‌توانند با بانک‌های خارج از مرزهای این کشور ارتباط برقرار کنند. ایران هم در سال ۲۰۱۴ به دنبال تحولات برنامه هسته‌ای تهران از سوئیفت حذف شد.

سوئیفت یک شرکت مستقل مستقر در بلژیک است که به عنوان یک سیستم پیام رسانی داخلی بین بیش از ۱۱۰۰۰ بانک و موسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه عمل می کند.

استقبال نخست وزیر اوکراین از حذف روسیه از سوئیفت

پس از اعلام این خبر، دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین از این اقدام استقبال کرد و در توییتی نوشت: «از حمایت و کمک واقعی شما در این زمان تاریک قدردانی می کنیم. مردم اوکراین هرگز این را فراموش نخواهند کرد! خط را نگه دارید! ما در سرزمین خود هستیم.»

ذخایر خارجی روسیه در صورتی قدرتمند است که پوتین بتواند از آن استفاده کند

یک مقام ارشد دولت شامگاه شنبه در تماسی با خبرنگاران گفت: صندوق جنگ ۶۰۰ میلیارد دلاری ذخایر خارجی روسیه تنها در صورتی قدرتمند است که پوتین بتواند از آن استفاده کند.

این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت: تأثیر این تحریم‌ها بلافاصله در روسیه احساس خواهد شد.شما فوراً شاهد خواهید بود که تأثیر وحشتناکی بر بخش بانکی روسیه حتی فراتر از آنچه قبلاً رخ داده است، خواهد افتاد. اکنون هر ۱۰ مؤسسه مالی بزرگ روسیه را که نزدیک به ۸۰ درصد از کل دارایی‌های بخش بانکی روسیه را در اختیار دارند، هدف قرار داده‌ایم».

چین به کمک نمی آید

این مقام در پاسخ به این سوال که آیا چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، به روسیه در بحبوحه مجازات تحریم ها کمک مالی خواهد کرد، گفت: “چین به کمک نمی آید.”

چین در واقع برخی از بانک‌های خود را برای ارائه اعتبار برای تسهیل خرید انرژی از روسیه محدود می‌کند، که نشان می‌دهد ، چین به تحریم‌های آمریکا احترام گذاشته است.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.