• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
35

احتمال وقوع جنگ جهانی سوم/ آماده‌باش کره شمالی برای جنگ جهانی سوم

  • کد خبر : 40773
  • 05 مارس 2022 - 0:22
احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

در جریان عملیات نظامی گسترده مسکو علیه اوکراین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه درباره پیامدهای “هسته ای و ویرانگر” جنگ جهانی سوم هشدار داد. کره شمالی هم اعلام کرده‌ است که در بحبوحه درگیری‌ میان اوکراین و روسیه، برای بسیج قوا آماده باشند.

جنگ جهانی سوم

دیپلمات بلندپایه روسیه در پاسخ به احتمال وقوع جنگ جهانی سوم گفت که این جنگ ویرانگر خواهد بود.

همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت، جنگ جهانی سوم جایگزین بهتری برای تحریم های سخت واشنگتن علیه مسکو خواهد بود. لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا از اعمال تحریم‌ها علیه ورزشکاران و روزنامه‌نگاران متعجب است، گفت که روسیه آماده هرگونه تحریمی است.

وی با اشاره به تحریم ها و تحریم های کشورهای غربی گفت: ورزشکاران، روشنفکران، بازیگران و خبرنگاران هدف تحریم ها خواهند بود. او مدعی شد که “دیکتاتورهایی” مانند ولادیمیر پوتین باید “بهای” حمله به کشور دیگری را بپردازند.

آماده‌باش کره شمالی برای جنگ جهانی سوم

به گزارش پایگاه لاتین تایمز مقامات ارشد کره شمالی به اعضای حزب حاکم کارگر در این کشور گفته‌اند که پس از حمله روسیه به اوکراین برای بسیج قوا آماده باشند.

مقامات کره شمالی پیش از انتشار اطلاعات درباره حمله به اوکراین برای عموم مردم این کشور، تا چندین روز از پخش اخبار مربوط به این حمله خودداری کردند. همچنان که این حمله در حال انجام بود و پس از اینکه نیروهای روسیه حمله گسترده‌ای را به اوکراین انجام دادند، رهبران حزب حاکم کارگر در کره شمالی برای مدت دو روز نشست‌هایی خصوصی را برگزار کردند. طبق این گزارش مقامات پیونگ یانگ در ضمن بحث‌هایشان در خصوص اقدامات خود در پاسخ به روابط بین المللی خود با یک “همپیمان قدرتمند” جلوی انتشار اخبار مربوط به این حمله را گرفتند.

مقامات کره شمالی روزها منتظر ماندند تا به ملت درباره تهاجم روسیه به اوکراین اطلاع دهند، ابتدا فقط اخبار مربوط به این حمله را به اطلاع اعضای حزب حاکم کارگر در نشست‌های خصوصی رساندند و آنها بعداً این اخبار را علنی کردند.

بیانیه رسمی پیونگ یانگ در مورد جنگ در اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی موضع این کشور در قبال درگیری اوکراین را بیان کرد و بیشتر تقصیرها را متوجه آمریکا و متحدان غربی آن دانست. او اظهار کرد: آنها (غربی ها) با ویران کردن عراق، افغانستان و لیبی، عباراتی در مورد احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی در قبال وضعیت اوکراین که به سبب کارهای خودشان دچار انفجار شد به زبان می آورند. این اصلاً منطقی نیست.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خدا رحم کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.