• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
20

دنیای بازی های ویدیویی در اعتراض به جنگ علیه اوکراین روسیه را تحریم کرد

  • کد خبر : 40794
  • 06 مارس 2022 - 14:57
دنیای بازی های ویدیویی در اعتراض به جنگ علیه اوکراین روسیه را تحریم کرد

شرکت های دنیای بازی های ویدیویی در بحبوحه اعتراضات نسبت به تهاجم روسیه به اوکراین شروع به توقف فعالیت های خود در روسیه کرده اند.

دنیای بازی های ویدیویی روسیه را تحریم کرد

(CD Projekt ) سی دی پروجکت لهستان، ناشر عنوان علمی تخیلی Cyberpunk 2077 و فرانچایز بازی های نقش آفرینی محبوب The Witcher ویچر، اعلام کرد که فروش بازی های خود را در روسیه و بلاروس متوقف می کند. همچنین تمامی فروش ها را از طریق پلتفرم توزیع بازی های GOG را در خود کشورها هم متوقف می کند.

این شرکت در اطلاعیه‌ای گفت: «کل گروه CD PROJEKT سخت در کنار مردم اوکراین ایستاده است».

«در حالی که ما یک نهاد سیاسی نیستیم که بتواند مستقیماً بر مسائل دولتی تأثیر بگذارد، اما معتقدیم که نهادهای تجاری، زمانی که متحد شوند، قدرت ایجاد تغییرات جهانی در قلب و ذهن مردم عادی را دارند. ”

این حرکت می‌تواند آسیب قابل‌توجهی در تجارت سی‌دی پراجکت ایجاد کند . طبق گزارشی که به سرمایه‌گذاران رسیده است، تقریباً ۹ درصد از فروش آن از روسیه و بلاروس در ۱۲ ماه گذشته بوده است.

حذف روسیه از بازی های فوتبال فیفا

الکترونیک آرتز روز هم اعلام کرد که تیم ملی روسیه و تمام باشگاه‌های این کشور را از عناوین فوتبال فیفا و سری بازی‌های فوتبال NHL حذف می‌کند.

این شرکت در توییتی اعلام کرد: EA Sports در همبستگی با مردم اوکراین ایستاده و مانند بسیاری از صداها در سراسر جهان فوتبال، خواستار صلح و پایان دادن به تهاجم به اوکراین است.

این شرکت روز جمعه یک گام فراتر رفت و گفت که اکنون فروش بازی ها و محتوا را در روسیه و بلاروس مسدود کرده است.

تحریم گیمرهای روسی

اوایل این هفته، وزیر دیجیتال اوکراین، میخائیلو فدوروف، از مایکروسافت و سونی خواست تمام حساب‌های روسیه و بلاروس را مسدود کرده و هرگونه رویداد بازی برنامه‌ریزی شده در دو کشور را لغو کنند. او همچنین از شرکت‌ها خواست تا اجازه شرکت گیمرهای روسی یا بلاروسی در مسابقات بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی را رد کنند.

فدوروف در نامه ای که در توییتر منتشر کرد، گفت: “ما مطمئن هستیم که چنین اقداماتی باعث ایجاد انگیزه در شهروندان روسیه می شود تا فعالانه تهاجم نظامی ننگین را متوقف کنند.”

مایکروسافت هم روسیه را تحریم کرد

براد اسمیت، رئیس مایکروسافت روز جمعه گفت که این شرکت ” فروش همه جدید محصولات و خدمات مایکروسافت در روسیه را تعلیق می کند” و “بسیاری از تجارت ما در روسیه مطابق با تصمیمات تحریمی دولت متوقف می شود.”

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.