• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

عید کجا بریم مسافرت ؟ بهترین مقاصد سفر در عید نوروز

  • کد خبر : 40882
  • 11 مارس 2022 - 1:17
عید کجا بریم مسافرت ؟ بهترین مقاصد سفر در عید نوروز

روزهای تعطیل عید نوروز، همیشه زمان مناسبی برای گردش و استراحت است. و اکثر ایرانیان چند روزی از تعطیلات نوروز را به سفر اختصاص می‌دهند.گاهی اوقات انتخاب مقاصد سفر در عید نوروز به دلیل تنوع بی نظیر شهرهای ایران سخت می شود با ما همراه شوید تا برخی از بهترین مقاصد سفر در عید نوروز را برایتان برشماریم.

اصفهان از بهترین مقاصد سفر در عید نوروز

اصفهان شهر معماری های جذاب و تحسین برانگیز، آثار تاریخی معروف، آب و هوایی دلچسب و بسیاری از کاخ ها، مساجد و مناره های پر نقش و نگار است. همین آثار فرهنگی تاریخی است که باعث شده اصفهان لقب نصف جهان را به خود اختصاص بدهد. این شهر در همه فصل های سال شلوغ است و در فصل بهار شلوغ تر، اما نمی شود زیبایی های اصفهان را در نوروز نادیده گرفت و بخاطر شلوغ بودن از دیدارشان صرف نظر کرد.

حتما سری به سی و سه پل بزنید. مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو، عمارت توحید، عمارت چهلستون، هشت بهشت و رکیب خانه از بهترین مکان های دیدنی شهر اصفهان هستند.

شیراز، شهری دیدنی در بهار

شیراز شهر باغ های دلگشا و بهار نارنج است و اگر در تعطیلات نوروز به شیراز سفر کنید، بوی خوش شکوفه های بهار نارنج هوش از سرتان می برد. در این شهر مکان های جذاب و گردشگری زیادی وجود دارد.

آرامگاه حافظ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌ خان، باغ جهان‌ نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ چهل‌ تن، باغ دلگشا، باغ عفیف‌ آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌ تن، خانه صالحی، چاه مرتاض علی و حمام باغ از مکانهای دیدنی های شهر شیراز است .

از بهترین مقاصد سفر در عید نوروز یزد است

یزد از جمله شهرهای کشور است که هیچوقت از سفر به آن و دیدار از جاذبه هایش خسته نمی شود. شهر یزد همیشه چیزی برای غافلگیر کردنتان دارد. زیبایی های یزد به قدری زیاد اند که نمی توان سقفی بر آنها گذاشت. شهر یزد در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و دومین شهر تاریخی دنیا به حساب می آید. در سفر به یزد حتما از مسجد جامع کبیر، مسجد امیر چخماق، خانه ملک التجار، مسجد ملااسماعیل، باغ دولت آباد، آب انبار شش بادگیر و برج ساعت نیز دیدن کنید.

کرمان از شهرهای دیدنی در نوروز

ارگ تاریخی معروف و بزرگترین سازه خشتی دنیاست. شهر شعر و افسانه، تل ابلیس، تپه یحی و شهداد از زیباترین جاذبه های دیدنی دنیا در این شهر است! اگر اهل ماجراجویی در دل تاریخ و تمدن ها پیشین ایران هستید، بهترین شهر ممکن برای سفر کرمان است. بهترین زمان ممکن برای سفر به کرمان هم نوروز و فصل عید می باشد که هوا هنوز خیلی گرم نشده است.

در سفر به کرمان از مسجد ملک دیدن کنید. مسجد ملک از بناهای مقدس گذشته ایران است و یکی از مهمترین اثرهای تاریخی کرمان هم هست که قدمتی مربوط به سال های ۴۷۸ هجری قمری دارد. از دیگر بناهای تاریخی کرمان که حتما باید از آنها دیدن کنید مسجد جامعه مظفری و مسجد پامنار اند که تاریخ ساختشان به قرن هشتم باز می گردد.

سفر به مشهد در نوروز

اگر به دنبال آرامش هستید و یا میخواهید سفرتان علاوه بر سیاحتی زیارتی هم باشد مشهد از بهترین مقاصد سفر در عید نوروز و در کنار ضریح امام رضا آرامش به دست می آورید . در سفر خود می توانید از جاذبه های دیدنی، تاریخی و تفریحی مشهد هم دیدن کنید و سفری لذت بخش داشته باشید. دیدنی های دیگر مشهد مانند غار و سد کارده، روستای پاژ، lروستای تغندر، طرقبه، پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد، موزه مردم شناسی، حمام مهدی قلی بیک و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

کیش

کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد، به‌طوری که یکی از پرفروش‌ترین تورهای مسافرتی آژانس الی گشت بشمار می‌رود. در نظر داشته باشید که جزیره کیش دارای آب و هوای شرجی و گرم می‌باشد اما در روزهای اول بهار این جزیره با آب و هوای بسیار عالی و دل انگیز پذیرای مهمانان خواهد بود. ، می‌توانید تفریحاتی از جمله جت اسکی، اسکی روی آب، قایق سواری، شاتل سواری، گشت و گذار با کشتی‌های تفریحی کف شیشه‌ای، غواصی، کایت سواری و پاراگلایدر بر فراز سواحل خلیج فارس را نیز در این منطقه تجربه نمایید.

گیلان از زیباترین مقاصد برای سفری نوروزی

سفر به شمال همیشه پرطرفدار است و جاذبه های خاص خود را دارد. واز هوای فوق العاده اش لذت می برید، در سفر به گیلان حتما از ماسوله، باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی رشت، سد و دریاچه سقالکسار، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، موزه میراث روستایی، پارک جنگلی سراوان، بقعه دانای علی، تالاب انزلی، قلعه رودخان فومن و جنگل اسالم هم دیدن کنید.

مازندران

مازندران همیشه از شهر های پر طرفدار و پر مسافر است طبیعت بکر و رویایی، دریای سبز و جنگل هایش در نوروز دیدنی ترند. آبشار شاهان دشت آمل، تالاب فراخین نوشهر، جنگل دو هزار تنکابن، چشمه های باداب سورت ساری و دشت دریاسر تنکابن از جاذبه های مازندران است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.