• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19

بمباران مسجد سلطان سلیمان در اوکراین توسط روسیه

  • کد خبر : 40898
  • 12 مارس 2022 - 15:59
بمباران مسجد سلطان سلیمان در اوکراین توسط روسیه

صدها هزار نفر در ماریوپل بدون غذا، آب و در سرمای زیاد گرفتار شده‌اند. و امروز هم اعلام شد که بمباران مسجد سلطان سلیمان در اوکراین توسط روسیه صورت گرفت که تعدادای از شهروندان ترک در آن پناه گرفته بودند .

بمباران مسجد سلطان سلیمان در اوکراین

مقامات اوکراینی امروز شنبه اعلام کردند، مسجدی در ماریوپول اوکراین  که به ۸۰ غیرنظامی پناه داده بود – توسط نیروهای روسیه بمباران شده است. وزارت امور خارجه این کشور در توییتی نوشت: «مسجد سلطان سلیمان و همسرش رکسولانا (خرم سلطان) در ماریوپل توسط مهاجمان روسی گلوله باران شد». در این توییت آمده است: «بیش از ۸۰ بزرگسال و کودک از جمله شهروندان ترکیه در این مسجد  بودند

شهروندان ترکیه در ماریوپل گرفتار شده اند

اوایل امروز سخنگوی سفارت اوکراین در ترکیه با استناد به اطلاعات شهردار ماریوپل گفت که ۸۶ شهروند ترکیه از جمله ۳۴ کودک در میان افرادی بودند که برای فرار از حملات روسیه به شهر بندری محاصره شده به این مسجد پناه برده بودند.

«مشکلات ارتباطی در ماریوپل وجود دارد و فرصتی برای دسترسی به آنها وجود ندارد».

مقامات ترکیه به درخواست ها برای توضیح در این باره پاسخ ندادند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه گفته بود که ترکیه نزدیک به ۱۴۰۰۰ شهروند خود را از اوکراین خارج کرده است.

وضعیت شهر ماریوپل بحرانی است

بیش از یک هفته است که صدها هزار غیرنظامی در ماریوپل بدون غذا، آب در سرما در دام افتاده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شهر به طور کامل محاصره شده است. یکی از مشاوران وزارت کشور اوکراین به خبرگزاری فرانسه گفته است: «وضعیت بحرانی است».

مقامات اوکراینی ادعا می کنند که تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر در آنجا کشته شده اند و بارها روسیه را به هدف قرار دادن مراکز و جمعیت غیرنظامی متهم کرده اند. در میان کشته شدگان این هفته سه نفر در بیمارستان کودکان بستری بودند.

تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در ماریوپل و سایر شهرهای بمباران‌شده برای خروج غیرنظامیان بارها شکست خورده است و اوکراین روسیه را متهم می‌کند که عمداً از فرار آنها جلوگیری می‌کند.روسیه قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرده است.

هجوم روسیه ادامه دارد

تهاجم مسکو به اوکراین اکنون در سومین هفته خود قرار دارد و علیرغم سیل تحریم های مالی علیه قانونگذاران کلیدی روسیه (از جمله وزیر سرگئی لاوروف)، میلیاردرها (از جمله مالک باشگاه فوتبال لیگ برتر، رومن آبراموویچ)، هیچ نشانه ای از توقف یا حتی کاهش سرعت روسیه در جنگ با اوکراین را نشان نمی دهد.

روسیه همچنین نیروگاه هسته‌ای Zaporizhzhia را که یکی از بزرگترین نیروگاه‌های جهان است، تصرف کرده است و این نگرانی‌ها را در مورد اهداف آن و تهدید جنگ هسته‌ای افزایش داده است.

نیروهای روسی همچنین با به صدا درآمدن آژیر حملات هوایی صبح امروز در شهر و مناطق مجاور، بی‌امان در کیف پایتخت اوکراین حرکت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.