• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

روسیه هشدار داد که کاروان‌های تسلیحاتی غربی به اوکراین را مورد هدف قرار میدهد /نگرانی برای جنگ هسته ای

  • کد خبر : 40902
  • 13 مارس 2022 - 10:48
روسیه هشدار داد که کاروان‌های تسلیحاتی غربی به اوکراین را مورد هدف قرار میدهد

با طولانی شدن جنگ بین اوکراین و روسیه، اوکراین مقاومت بیشتری نسبت به آنچه که بسیاری انتظار داشتند در برابر نیروهای روسی نشان داده است. با این حال، برای ادامه این جنگ، نیاز به کمک بیشتری از سوی غرب خواهد داشت. و با این روند روسیه روسیه هشدار داد که کاروان‌های تسلیحاتی غربی به اوکراین را مورد هدف قرار میدهد .

روسیه هشدار داد که کاروان‌های تسلیحاتی غربی به اوکراین را مورد هدف قرار میدهد

روسیه به غرب نسبت به ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین هشدار داد و گفت که کاروان های تسلیحاتی اکنون می توانند “هدف های قانونی” برای نیروهای مسلح روسیه در نظر گرفته شوند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه هشداری به غرب داد که می تواند منجر به تقابل مستقیم روسیه و ناتو شود.

ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ما به ایالات متحده هشدار دادیم که تقویت تسلیحات به اوکراین که از سمت تعدادی از کشورها  توسط آنها تنظیم شده است، فقط یک حرکت خطرناک نیست، بلکه اقدامی است که کاروان‌های مربوطه را به اهداف قانونی تبدیل می‌کند.»

ریابکوف گفت ممکن است پیامدهایی برای آنچه که غرب به کیف تسلیحاتی مانند سیستم های موشکی قابل حمل ضد هوایی و سیستم های موشکی ضد تانک، که هر دو توسط چندین عضو ناتو از جمله ایالات متحده به اوکراین ارائه شده است، به همراه داشته باشد.

اگر روسیه به محموله‌های غربی حمله کند درگیری وارد مرحله جدیدی می شود!

تیموتی اش، استراتژیست ارشد بازارهای نوظهور در BlueBay ، روز شنبه گفت: «اگر روسیه به محموله‌های تسلیحاتی غربی حمله کند… درگیری را به سطح جدیدی از ناتو در مقابل روسیه می‌برد.

کارشناسان دفاعی و استراتژیست‌ها معتقدند، علی‌رغم تهدیدات اخیر روسیه، غرب در موقعیت دشواری در مورد اوکراین قرار دارد، زیرا به گفته کارشناسان دفاعی و استراتژیست‌ها، حمایت مستمر از اوکراین در زمینه کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی، می‌تواند مقاومت اوکراین را شکسته یا شکست دهد و حتی می‌تواند نتیجه جنگ را در این کشور تغییر دهد.

معضل ناتو

جدای از تحریم‌ها که به سرعت و به طرز شگفت‌انگیزی توسط غرب اعمال شد، یکی از بزرگترین معضلات غرب این است که چه مقدار کمک نظامی می‌تواند و باید به اوکراین تعمیم دهد. اوکراین عضو ناتو نیست، اما یک متحد طرفدار غرب است که از نظر ژئوپلیتیکی به عنوان یک کشور حائل بین روسیه و بقیه اروپا مهم است.

ناتو بارها گفته است که در کنار اوکراین و رهبری آن تحت رهبری ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور می ایستد و کشورهای ناتو به طور یکجانبه به اوکراین تسلیحات ارائه داده و تحویل داده اند تا به اوکراین کمک کنند تا از خود دفاع کند.

با این حال، مقامات اوکراینی بارها از مقامات غربی خواسته اند تا حمایت بیشتری کنند. این از مانورهای عملی تر – مانند اعمال تمام تحریم ها علیه روسیه و ارائه تسلیحات بیشتر – تا درخواست مشکل سازتر برای ایجاد “منطقه پرواز ممنوع” بر فراز اوکراین که ناتو درخواست اخیر را رد کرده و گفته است که این امر می تواند آنها را در تقابل مستقیم با روسیه قرار دهد.

استفاده از جنگ بیولوژیکی علیه اوکراین

نگرانی‌هایی وجود دارد که روسیه ممکن است به استفاده از جنگ بیولوژیکی علیه اوکراین متوسل شود، زیرا مقامات اطلاعاتی نگرانند که روسیه بتواند بهانه‌ای برای استفاده از تسلیحات شیمیایی یا حتی هسته‌ای علیه اوکراین یا هر کشور دیگری در صورتی که روسیه احساس کند مستقیماً با آن مواجه است، استفاده کند.

هشدار پوتین به غرب

در آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه، پوتین به کشورهای غربی هشدار داد که هرگونه مداخله در آنچه او “عملیات نظامی ویژه” روسیه در اوکراین خواند، با “عواقبی بزرگتر از هر آنچه در تاریخ با آن روبرو شده اید” مواجه خواهد شد.

اکثر تحلیلگران موافقند که مسیر فعلی ناتو برای اجازه دادن به کشورهای عضو برای کمک به اوکراین به صورت انفرادی، در حالی که از هرگونه اقدام جمعی خودداری می کنند، راه درستی است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.