• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

زندانیان مرده زنده شدند !

  • کد خبر : 40928
  • 15 مارس 2022 - 11:27
زندانیان مرده زنده شدند

زندانیان مرده زنده شدند.گواهی فوت دو زندانی تحت تعقیب به نام غلامرضا و حمید با حضور دو نفر از اعضای خانواده آنها  در اوایل اسفند صادر شده است، اما شواهد و نحوه فوت این دو زندانی معمای عجیب و پیچیده‌ای بود و راز و رمزی را درون خود داشت.

زندانیان مرده زنده شدند

چندی پیش پلیس آگاهی یک پرونده‌ از زندانی دریافت کرد که محتویات آن نشان می‌داد، دو محکوم مالی که دوران محکومیت خود را در زندان «بندباز» می‌گذراندند، دیگر به زندان برنگشته اند و احتمالا متواری شده اند! به همین دلیل در گزارش زندان، از کارآگاهان پلیس آگاهی خواسته شده بود برای دستگیری محکومان فراری اقدام کنند.

صدور گواهی فوت

و یک گروه تخصصی از کارآگاهان زیر نظر مستقیم سرهنگ حسینی پور (رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را در این باره آغاز کردند.

تحقیقات و بررسی‌های مراکز و نهاد‌های دیگر بیانگر آن بود که این دو زندانی با مشخصات ثبت شده در گزارش، فوت کرده اند و گواهی فوت آنها هم در سیستم سازمان ثبت احوال نیز به ثبت رسیده است.

بررسی ها نشان داد که گواهی فوت دو زندانی تحت تعقیب به نام غلامرضا و حمید با حضور دو نفر از اعضای خانواده آنها  در اوایل اسفند صادر شده است ، اما شواهد امر و چگونگی فوت دو زندانی برای کارآگاهان به معمای عجیب و پیچیده‌ای تبدیل شده بود که راز و رمزی را درون خود داشت.

برای همین کارآگاهان با راهنمایی‌ها و استفاده از تجربیات سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) ضمن آغاز بررسی‌های غیرمحسوس، مراتب را به مقام قضایی اطلاع دادند.

دو محکوم زنده هستند و به طور مخفیانه زندگی می‌کنند

کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به انجام رصد‌های اطلاعاتی پرداختند و به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد دو محکوم مذکور زنده هستند و به طور مخفیانه زندگی می‌کنند.

پس از دریافت این اطلاعات، رمزگشایی از این ماجرای عجیب با بازبینی دوربین‌های مداربسته ثبت احوال ادامه یافت تا این که مشخص شد در تاریخ ثبت گواهی فوت، دو نفر از اعضای خانواده محکومان تحت تعقیب با دو شاهد به ثبت احوال مراجعه کردند و پس از مراحل اداری و با استفاده از خلأ‌های قانونی، گواهی فوت دو زندانی یاد شده را دریافت کرده اند.

دستگیری دو مجرم فراری

سرهنگ جواد شفیع زاده رئیس پلیس آگاهی درباره این ماجرا بیان کرد: با بررسی‌های دقیق کارشناسان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی زنده بودن محکومان مذکور را به اثبات رساند، بلافاصله عملیات دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت و هر دو زندانی در یک عملیات منسجم و هماهنگ به دام افتادند.

پس از بررسی دوربین‌های مدار بسته ثبت احوال مشخص شد که محکومان فراری نیز در روزی که گواهی فوت دریافت کردند در ثبت احوال حضور داشتند و همین موضوع به حساسیت ماجرا اضافه کرد.

هنگامی که متهمان با ردیابی‌های اطلاعاتی دستگیر شدند، اعتراف کردند که با سوء استفاده از خلأ‌های قانونی موجود و با همدستی دو نفر از دوستانشان، گواهی فوت دریافت کرده اند تا به زندان بازنگردند و پاسخگوی جرایم خود نباشند.

سرهنگ کارآگاه شفیع زاده در پایان گفت: با معرفی متهمان به مراجع قضایی، پرونده دیگری در این باره تشکیل شد و تحقیقات کارآگاهان نیز برای شناسایی دیگر افراد مرتبط با این ماجرا ادامه یافت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.