• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17

افتتاح رادار TMA در “کوشک بزم”

  • کد خبر : 4115
  • 21 جولای 2019 - 8:41

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که ایران در حال تبدیل به سازنده و صادرکننده رادار در دنیاست، گفت: یکی از اولویت‌های ما رساندن حوزه مراقبت پرواز به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازهاست.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که ایران در حال تبدیل به سازنده و صادرکننده رادار در دنیاست، گفت: یکی از اولویت های ما رساندن حوزه مراقبت پرواز به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازهاست.
محمد اسلامی در مراسم بهره برداری و افتتاح رسمی رادار TMA (ترمینال هوایی ایران) با اشاره به توانمندی نیروی انسانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از اولویت های ما رساندن حوزه مراقبت پرواز به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازهاست.

وی ادامه داد: با نصب این رادار، پوشش منطقه ای شمال کشور و محدوده تهران به طور کامل محقق شده است. از وقتی هواپیما روی باند، موتور خود را روشن می کند تا زمان اوج گرفتن و ادامه مسیر اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده می شود و به طور کامل تحت کنترل و نظارت خواهد بود.
اسلامی با اشاره به اینکه این یک اقدام اساسی برای افزایش سلامت و ایمنی پروازهاست، گفت: امیدواریم بتوانیم پوشش صد درصدی را بر فضای کشور به وجود بیاوریم.

رادار TMA

رادار TMA پیشرفته‌ترین رادار جهان / ایران در مسیر تبدیل به صادرکننده رادار

اسلامی با تصریح به اینکه این یک اقدام اساسی برای افزایش سلامت و ایمنی پروازهاست، گفت: امیدواریم بتوانیم پوشش صددرصدی را بر فضای کشور به‌وجود بیاوریم.

وی با ابراز اینکه ایران از نظر منابع انسانی توسعه‌یافته است، گفت: به‌امید خدا با توجه به توانمندی‌های نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه رادار پیشرفت قابل توجهی کرده‌ایم و می‌توانیم در این زمینه به تولید بپردازیم و حتی برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش تسنیم، رادار TMA کوشک بزم یکی از پیشرفته‌ترین رادارهای موجود در جهان و دومین رادار پس از رادار بندرعباس در خاورمیانه است که نصب آن کاملاً به‌صورت بومی انجام شده است و شامل سامانه راداری PSR به‌شعاع پوششی ۱۲۰ کیلومتر و MSSR به‌شعاع پوششی ۴۰۰ کیلومتر می‌شود و پشتیبان رادار فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی(ره) خواهد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.