• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6

ریابکوف: استدلال تهران در توقیف نفتکش متقاعدکننده‌تر از اظهارات لندن است

  • کد خبر : 4124
  • 22 جولای 2019 - 4:44

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که توضیحات ایرانی‌ها در زمینه توقیف نفتکش انگلیسی متقاعد کننده‌تر از توضیات مبهم لندن در توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل طارق است.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، با اشاره به توقیف تانکر انگلیسی توسط تهران، اظهار داشت که استدلال ایران بسیار قانع‌کننده‌تر از استدلال‌های جبل الطارق و لندن است.

ریابکوف افزود: «مباحثی که ایرانی‌ها در توضیح اقداماتشان بیان می‌کنند منطقی‌تر و متقاعد کننده‌تر از ارجاعات مبهمی است که مقامات جبل طارق با حمایت دولت انگلیس پیرامون توقیف نفتکش ایرانی در زمینه نقض قوانین تحریمهای اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند.»

به‌گفته این مقام روسیه، آنچه در خصوص محموله نفت ایران اتفاق افتاد و در ارتباط با تصمیم‌گیری‌های جبل الطارق، دزدی دریایی کشتی بود.

وی گفت: «هیچ دلیلی برای توقیف تانکر کشور ثالث وجود نداشت».

استدلال تهران در توقیف نفتکش متقاعدکننده‌تر از اظهارات لندن است

روایت ایران درباره توقیف نفتکش انگلیسی متقاعد کننده‌تر از لندن است

دادگاه جبل طارق روز پنچ شنبه توقیف این نفتکش را ۱۴ روز دیگر تمدید کرد. این درحالیست که ایران تاکید کرده است که مقصد این نفتکش غول پیکر سوریه نبوده است و اصولا چنین نفتکشی نمی‌تواند در سواحل سوریه در مدیترانه پهلو بگیرد.

علاوه بر این، هم روسیه و هم ایران تعمیم تحریمهای فراسرزمینی اتحادیه اروپا به کشورهای دیگر را برخلاف قوانین بین المللی می‌دانند. این رویه‌ای است که آمریکا در زمینه تحریمهای خود علیه کشورهای دیگر به ویژه علیه ایران طی چند دهه اخیر به کار برده است.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4124

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.