• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

انفجار ناوگان روسیه در دریای سیاه توسط موشک اوکراینی / کمک نظامی آمریکا به اوکراین

  • کد خبر : 41259
  • 14 آوریل 2022 - 11:02
انفجار ناوگان روسیه در دریای سیاه توسط موشک اوکراینی / کمک نظامی آمریکا به اوکراین

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که در پی انفجاری که به گفته یک مقام اوکراینی در نتیجه یک حمله موشکی بوده، به ناوگان روسیه در دریای سیاه آسیب جدی وارد شده و خدمه آن تخلیه شده اند.

انفجار ناوگان روسیه در دریای سیاه توسط موشک اوکراینی

بامدادامروز روسیه اعلام کرد که ناوگان روسیه در دریای سیاه به شدت در اثر انفجار آسیب دیده است. و به‌دلیل آتش‌سوزی که منجر به انفجار شد، آسیب جدی دید و خدمه آن تخلیه شدند.

ویک مقام اوکراینی ادعا کرد که کشتی مورد اصابت موشک اوکراین قرار گرفته است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که حادثه در رزمناو موشکی مسکو پس از انفجار مهمات در کشتی رخ داد.

ماکسیم مارچنکو، فرماندار منطقه اطراف بندر اودسا در دریای سیاه، در یک پست آنلاین گفت که کشتی ۱۲۵۰۰ تنی بدون ارائه مدرک مورد اصابت دو موشک قرار گرفته است.

وی در یک پست آنلاین گفت: موشک‌های نپتون که از دریای سیاه محافظت می‌کردند خسارات بسیار جدی وارد کردند.

کمک نظامی آمریکا به اوکراین

ایالات متحده به اوکراین ۸۰۰ میلیون دلار و سلاح‌های سنگین کمک نظامی می‌دهد .جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه از کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری اضافی به اوکراین خبر داد و دامنه سیستم های ارائه شده را گسترش داد و توپخانه سنگین هم به کمک هایش اضافه کرد.

بایدن در بیانیه‌ای پس از تماس تلفنی با ولودیمیر رئیس‌جمهور اوکراین گفت: این بسته که کل کمک‌های نظامی را از زمان تهاجم نیروهای روسیه در فوریه به بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار می‌رساند، شامل سامانه‌های توپخانه، گلوله‌های توپخانه، نفربرهای زرهی و قایق‌های دفاع ساحلی بدون سرنشین است.

بایدن گفت که او همچنین انتقال هلیکوپترهای اضافی را تایید کرده است و گفت تجهیزات ارائه شده به اوکراین برای مقابله با تهاجم “بسیار حیاتی” بوده است.

بایدن در بیانیه‌ای کتبی گفت: «ما اکنون نمی‌توانیم آرام بگیریم. همانطور که به رئیس‌جمهور زلنسکی اطمینان دادم، مردم آمریکا همچنان در کنار مردم شجاع اوکراین در مبارزه برای آزادی خواهند ایستاد».

بسته جدید شامل ۱۱ هلیکوپتر Mi-17 است که قبل از سقوط دولت تحت حمایت ایالات متحده در سال گذشته برای افغانستان در نظر گرفته شده بود. همچنین شامل ۱۸ هویتزر ۱۵۵ میلی متری، به همراه ۴۰۰۰۰ گلوله توپ، رادار ضد توپخانه، ۲۰۰ نفربر زرهی و ۳۰۰ هواپیمای بدون سرنشین “Switchblade” است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.