• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

۱۰ فیلم عاشقانه برتر تاریخ که نباید از دست دهید

  • کد خبر : 41332
  • 19 آوریل 2022 - 11:43
10 فیلم عاشقانه برتر تاریخ که نباید از دست دهید

بدون شک ژانر عاشقانه یا همان رمانتیک یکی از پرطرفدارترین ژانرهای سینماست و بر خلاف تصور عموم فقط خانمها نیستند که که فیلم های عاشقانه و رمانتیک تماشا می‌کنند و طبق آمار استقبال از فیلم های عاشقانه و کمدی بین تمام سنین و اقشار بالاست. اگر شما هم به این ژانر علاقه مند هستید با لیست ۱۰ فیلم عاشقانه برتر تاریخ با ما همراه باشید و دیدن این فیلم ها را از دست ندهید.

۱۰ فیلم عاشقانه برتر تاریخ

در بسیاری از بهترین فیلم های عاشقانع تاریخ همیشه، عشق برنده نمی‌شود. مثلا، دکتر یوری ژیواگو درست چند لحظه پس از اینکه بالاخره لارا را پس از سه ساعت جهنم یخ زده و خونین روسی روی پرده، دوباره کشف کرد، بر اثر حمله قلبی می میرد. سباستین و میا در پایان «لا لا لند» با افراد دیگری ازدواج می‌کنند.

اما گاهی اوقات پایان ناخوشایند چیزی است که یک شاهکار عاشقانه را بسیار هیجان انگیز می کند. انتخاب شماره ۱ برای رمانتیک ترین فیلم تاریخ را در نظر بگیرید: “کازابلانکا”. ریک در پایان با ایلا در هواپیما در مه فرار نمی کند. او اسلحه‌ای را بیرون می‌آورد و حتی مردی را می‌کشد در حالی که سعی می‌کند او را مجبور کند تا با شوهرش فرار کند، و به او می‌گوید که اگر از تصمیم خود بگذرد، بعدا پشیمان خواهد شد: «شاید امروز نه، شاید فردا نه، اما به زودی و تا آخر عمرت.” در “کازابلانکا”، ریک عشق بزرگ خود را با انجام بزرگترین فداکاری ابراز می کند.

فهرست ما شامل «تایتانیک»، «بر باد رفته»، «میلیونر زاغه نشین»، «لا لا لند»، «مولن روژ»، «کوهستان بروکبک» و موارد دیگر است.

کازابلانکا فیلم عاشقانه برتر تاریخ

Casablanca 1942 میراث «کازابلانکا» تقریباً ۸۰ سال بعد ادامه می‌یابد، با نسل‌های جدیدی از دوستداران فیلم که سال‌ها پس از ماجرای پاریس، ریک همفری بوگارت، هنوز شعله‌ای برای فیلم «ایلسا» اینگرید برگمن به دوش می‌کشند. همه چیز زمانی پیچیده می شود که ریک باید تصمیم بگیرد که آیا به ایلسا و همسر جدیدش کمک کند تا در جریان آشفتگی جنگ جهانی دوم به آمریکا فرار کنند یا خیر. مانند بسیاری از فیلم های دیگر لیست شده در اینجا، عاشقانه آنها شدیدتر و قانع کننده تر است زیرا ممنوع است. این فیلم درباره فداکاری است، و وقتی ریک و ایلسا از هم جدا می‌شوند، چون این به نفع یکدیگر است، درد را احساس می‌کنیم، «کازابلانکا» برنده اسکار بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه شد.

فیلم آفتاب ابدی ذهن پاک

Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2004 عجیب و غریب ایندی هرگز به اندازه «آفتاب ابدی ذهن پاک» جذاب و خلاقانه نبود. تمرکز این فیلم بر روی جوئل (جیم کری) خوش زبان و کلمنتین (کیت وینسلت) آزاده است، که رابطه‌ای را ایجاد می‌کنند که به زودی تیره می‌شود، تا جایی که هر دو با یک جراحی جدید موافقت می‌کنند تا خاطرات یکدیگر را پاک کنند. . رویه بعدی نشان می‌دهد که جوئل می‌خواهد خاطرات خوب را حفظ کند، یادآوری زیبایی که حتی در بدترین رابطه‌ها هم در یک نقطه خوبی به آن‌ها پیوسته است، و اینکه می‌توان مشکلات را حل کرد. کری و وینسلت برخی از بهترین بازی های دوران حرفه ای خود را به عنوان زوجی که قرار است با هم اختلاف داشته باشند، ارائه می دهند.

تایتانیک فیلم عاشقانه برتر تاریخ

Titanic 1997 تماشاگران از داستان عشق محکوم به فنا جک (لئوناردو دی کاپریو) و رز (کیت وینسلت) سیر نمی شدند. تفاوت در طبقه اجتماعی باعث می‌شود داستان آن‌ها غم انگیز شود، و عظمت رمانتیک تایتانیک جای خود را به تراژدی حماسی می‌دهد. «تایتانیک» رکورد بیشترین برد اسکار (۱۱) از جمله بهترین فیلم و آهنگ («قلب من ادامه خواهد داد») را به خود اختصاص داد.

وقتی هری با سالی ملاقات کرد

When Harry Met Sally” ۱۹۸۹ آیا زن و مرد می توانند با هم دوست شوند؟ این تز در قلب “وقتی هری با سالی ملاقات کرد” است، با بازی بیلی کریستال و مگ رایان به عنوان شخصیت های اصلی، که دوستان مشترک دارند و با هم به یک سفر جاده ای می روند، اعصاب یکدیگر را به هم می ریزند و روابط را بررسی می کنند. برخوردهای تصادفی آن‌ها در سال‌های بعد نشان می‌دهد که این دو به سمت یک عاشقانه واقعی و سازگار حرکت می‌کنند، و ترکیب شیمیایی کریستال و رایان باعث می‌شود که بخواهید برای همیشه با هم باشند. «وقتی هری با سالی ملاقات کرد» در طول سال ها به عنوان یک کمدی عاشقانه دوست داشتنی و هوشمندانه دوام آورده است که می توانید در هر زمان آن را تماشا کنید.

یک شب اتفاق افتاد

It Happened One Night 1935«یک شب اتفاق افتاد» برنده جوایز اسکار زیادی شد. این کمدی رمانتیک با محوریت وارث ثروتمندی به نام الی (کلودت کولبر) در حال فرار با مردی که پدرش او را دوست ندارد، و یک خبرنگار طبقه کارگر به نام پیتر (کلارک گیبل) که امیدوار است شروع می شود. آنها به تدریج یک رابطه عاشقانه ایجاد می کنند و وضعیت به یک مثلث عشقی پر از سوء تفاهم تبدیل می شود صحنه‌های کلاسیک آن عبارتند از: الی که در حین اتوتوپینگ با پای خود چشمک می‌زند و پیتر سینه برهنه‌اش را برای الی آشکار می‌کند. این فیلم برنده پنج جایزه اسکار برتر شد: بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر، بازیگر زن و فیلمنامه

بر باد رفته فیلم عاشقانه برتر تاریخ

Gone with the Wind 1939 «بر باد رفته» در سال ۱۹۳۹ با تکنیکالر باشکوه عرضه شد و تماشاگران در داستان عشق حماسی دو شخصیت با اراده – اسکارلت اوهارا (ویوین لی) و رت باتلر (کلارک گیبل) غرق شدند. بر اساس کتاب پرفروش مارگارت میچل، «بر باد رفته» به بزرگترین موفقیت باکس آفیس تاریخ تبدیل شد و رکورد جدیدی را در اسکار به نام خود ثبت کرد و برنده هشت جایزه از جمله بهترین فیلم (در مقابل «جادوگر شهر اوز» و «آقای اسمیت به واشنگتن می رود») شد.

میلیونر زاغه نشین

Slumdog Millionaire 2008«میلیونر زاغه نشین» یکی از برترین برندگان جایزه اسکار است که دو مورد از مهم ترین تلاش های بشریت را جشن می گیرد: عشق و پول. اما قهرمان مرد آن جمال (دو پاتل) در نسخه تلویزیونی هندی “چه کسی می خواهد میلیونر شود” ظاهر نمی شود تا برنده جکپات نقدی شود. او به عنوان پاداش به دنبال ثروت عشق است. او می داند که عشق گمشده اش لاتیکا (فریدو پینتو) احتمالاً تماشا خواهد کرد و ممکن است دوباره به هم بپیوندند. پایان فیلم یک پرداخت عالی برای موسیقی و رقص است.

کوهستان بروکبک

Brokeback Mountain 2005 «کوهستان بروکبک» آنگ لی به شدت بحث برانگیز بود، زیرا جرات داشت نقش‌های معمولی – کابوی‌های- عاشق را به تصویر بکشد. انیس دل مار (هیت لجر) و جک توئیست (جیک جیلنهال) به شدت می خواهند با هم بمانند، اما باید با همجنس گرا هراسی در اوایل دهه ۶۰ مبارزه کنند. «کوه بروکبک» این فیلم بیش از دوجین جایزه بهترین فیلم را از گروه‌های مختلف قبل از جوایز اسکار به دست آورد.

لا لا لند

La La Land 2016 اما استون و رایان گاسلینگ در موزیکال خیره کننده دیمین شزل در مورد احمق هایی که در لس آنجلس رویاپردازی می کنند، یک مسابقه سینمایی عالی بودند. استون و گاسلینگ چه پرواز در هوا در یک افلاک نما یا رد و بدل کردن یک نگاه حسرت زده به سب، ثابت کردند که حتی عشق محکوم به فنا نیز می تواند شگفت انگیز باشد. «لا لا لند» شش اسکار گرفت.

دکتر ژیواگو

Doctor Zhivago 1965 «دکتر ژیواگو» که به عنوان بهترین فیلم دیوید لین، حماسی و گسترده است، در پس زمینه انقلاب روسیه می گذرد. یوری ژیواگو (عمر شریف) و لارا آنتی‌پووا (جولی کریستی) که هر دو با افراد دیگری نامزد کرده‌اند، پس از قرار گرفتن در یک هنگ ارتش عاشق یکدیگر می‌شوند، اما در اثر  جنگ از هم جدا می‌شوند. «دکتر ژیواگو» با قاب‌بندی فوق‌العاده و پرشور، به عنوان یک اثر کلاسیک دوام ‌آورد که با وجود از دست دادن جوایز بهترین فیلم و کارگردانی برنده پنج اسکار شد.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.