• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7

مناظره‌ مکرون و لوپن پیش از دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه

  • کد خبر : 41358
  • 21 آوریل 2022 - 11:35
مناظره‌ مکرون و لوپن پیش از دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و مارین لوپن، رقیب راست‌افراطی‌اش، پیش از دور دوم ریاست‌جمهوری فرانسه چهارشنبه شب در یک مناظره تلویزیونی با یکدیگر روبرو شدند و به دنبال تحت تأثیر قرار دادن رأی‌دهندگان بلاتکلیف در چند روز مانده به دور دوم و پایانی انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه در روز یکشنبه بودند.

مناظره‌ مکرون و لوپن پیش از دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه

ماکرون پیش از دور دوم انتخابات ۲۴ آوریل در نظرسنجی ها پیشتاز است . رهبر راست افراطی این هفته برنامه خود را برای تمرکز بر آماده شدن برای رویارویی مشخص کرده بود، به این امید که از تکرار شکست مناظره در سال ۲۰۱۷ که به امیدهای او برای کسب یک پیروزی ناراحت کننده در پنج سال پیش پایان داد، جلوگیری کند.

در تغییر نقش‌ها، این مکرون بود که این بار دستکش‌ها را درآورد و حریف خود را به خاطر روابطش با روسیه و به خاطر اینکه می‌خواست حق زنان مسلمان برای پوشیدن روسری در ملاء عام را از آنها سلب کند، در هم ریخت.

مکرون لوپن را وابسته به روسیه خواند

با تحت الشعاع قرار دادن تهاجم روسیه به اوکراین بر کمپین انتخاباتی، مکرون بارها وام ۹ میلیون یورویی که حزب لوپن از یک بانک روسی در سال ۲۰۱۴ دریافت کرده بود را به صفر رساند و استدلال کرد که به دلیل این بدهی، دستان لوپن هنگام معامله با کرملین بسته خواهد شد. .

او گفت: “شما به دولت روسیه و به آقای پوتین وابسته هستید.” “وقتی با روسیه صحبت می کنید با بانکدار خود صحبت می کنید.”

لوپن با اتهام به این که به مسکو وابسته است، اظهار داشت که حزب او این وام را تنها به این دلیل گرفته است که بانک های فرانسوی از دادن وام به او خودداری کرده اند. او گفت: «من یک زن کاملاً و کاملاً آزاد هستم.

این مناظره تنها چند ساعت پس از آن رخ داد که الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون زندانی روسیه، موضوع وام را در یک تاپیک توییتری مطرح کرد و از رای دهندگان خواست از مکرون حمایت کنند و ادعا کرد که لوپن بیش از حد با روسیه مرتبط است.

در این مذاکره ماکرون با ژست‌های مختلف ، بارها ابروهایش را بالا ‌برد، دست‌هایش را روی هم ‌کشید و با حیرت آشکار می‌گوید: «مادام لوپن، مادام لوپن!»

لوپن زنان مسلمان را از پوشیدن روسری در اماکن عمومی منع می کند

جدای از بحث روسیه، درگیری بیشتر زمانی رخ داد که لوپن تأیید کرد که زنان مسلمان را از پوشیدن روسری در اماکن عمومی منع می کند.

ماکرون گفت که چنین طرحی با قوانین سکولار فرانسه در تضاد است و باعث “جنگ داخلی” در کشوری خواهد شد که بیشترین جمعیت مسلمان را در غرب اروپا دارد.

لوپن همچنین قول داد که به مهاجرت “آنارشیک و گسترده” به فرانسه پایان دهد و مدعی شد که این امر جنایت را تشدید می کند.

این کاندیدای راست افراطی به دنبال جلب نظر رأی دهندگانی بود که با افزایش قیمت ها دست و پنجه نرم می کردند و خود را قهرمان رای دهندگانی نشان می داد که قادر به تامین هزینه های زندگی خود نیستند – اگرچه او گاهی اوقات تحت فشار قرار می گرفت زیرا مکرون درک خود از چهره های اقتصادی را زیر سوال می برد.

او با اشاره به جنبش اعتراضی جلیقه زردها مدعی شد که فرانسه «نیاز به دوختن مجدد» دارد، گفت که ریاست‌جمهوری ماکرون کشور را عمیقاً دچار اختلاف کرده است.

زمانی که مکرون رئیس جمهور فعلی طرح او برای برچیدن توربین‌های بادی به سخره گرفت و او را «شک‌گرای آب‌وهوایی» معرفی کرد، لوپن هم او را «منافق آب‌وهوا» خطاب کرد.

محبوبیت ماکرون در فرانسه

اندکی پس از مناظره، یک نظرسنجی فوری توسط Elabe نشان داد که ۵۹ درصد از بینندگان مکرون را قانع‌کننده‌تر می‌دانند، در حالی که ۳۹ درصد آماده رأی دادن به رقیب او هستند.

روزنامه فرانسوی Le Parisien در شماره پنج‌شنبه خود عنوان کرد: ماکرون در حمله، لوپن در حالت تدافعی. صفحه اول لیبراسیون با گرایش چپ، نمای نزدیک از لوپن را با عنوان «هنوز وظیفه خود نمی‌دانم» به نمایش گذاشته شد، این روزنامه همچنین مکرون را «متکبر» نامید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.